Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidič přetížil malý náklaďák o čtyři tuny, až se autu prohnul rám

Téměř o 4,2 tuny bylo přetížené auto, které kontrolovali policisté z dálničního oddělení Ostrava v Bravanticích na dálnici D1. Kvůli enormnímu přetížení se ohnul rám malého náklaďáku, takže hrozilo jeho prasknutí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V78e58r63o77n92i35k17a 29M60a47r92t26í24n33k63o17v58á 1523653740

U některých výrobců návěsů se jejich provozní vlastnost, že i zcela legální hmotnost nákladu prohne návěs jak luk. Nikdy to ale policisté nevyhnodnotili tak, žehrozí prasknutí rámu. Ta slečna policistka je zřejmě jasnovidec :-)

0/0
28.4.2017 17:54

M92i29r38e11k 87K10r63o35u39p95a 8336899777422

Moje babička říkala: víš proč se línej strhnul? Protože byl línej jít dvakrát.

0/0
28.4.2017 4:48

M18a95r51e33k 67H64r67u96b82y 6707402681788

Podobná inteligence jako zvednutá třetí náprava naloženého návěsu, aby dopravce šetřil gumy;-)

0/−2
28.4.2017 1:05

M67a62r72e20k 35S92c64h23w83a69r58z 2643340285286

Hmm, Vy jste příteli taky asi inteligent. Návěs má nosnost 24 tun. Má tři nápravy, to je cca 8 tun na nápravu (nevychází to přesně, ale tím Vás nebudu zatěžovat). No a ta zvedlá náprava funguje právě tak, že když je na návěsu naloženo do zhruba 15 tun, zůstává nahoře. Pak se automaticky spustí dolů, to řidič ovlivnit nemůže. Takže - pokud je náprava zvadnutá, není kamion plně naložen a pak to vámi hanobené šetření pneu opravdu dává smysl....

+2/0
28.4.2017 12:18

M96i22l62a29n 89N43ě84m74e83c 1445680326686

Takováhle disproporční obludka se zadní nápravou v polovině délky korby si ovšem o podobný omyl v zatížení a vyvážení zrovna říká.

0/0
27.4.2017 23:43

P60e72t42r 89B26á92č93a 8705276655365

Ridic ho urcite nepretizil, ridic je jen poslusna loutka co ve vetsine pripadu nema na vyber.

+11/−3
27.4.2017 21:49

J15i32ř48í 25K41ü38h49r 2970156130726

Tak na výběr je vždy.

+1/−1
27.4.2017 23:19

P64e51t43r 56B25á47č72a 8395346605185

Hlavně od klávesnice.

+2/0
28.4.2017 5:41

M30a53r60e10k 96S90c90h37w11a13r27z 2913120345166

To jsou ti křiklounci - já za nic nemůžu, to oni mě navedli.... :-D

0/0
28.4.2017 12:20

P79e52t45r 28K36o93u29t61e66c39k27ý 6614510597237

Uvezu to pane Lorenc? A teď?

+16/0
27.4.2017 21:37

M11a28r63t74i96n 86K16u21b83a87l97a 6174215811364

Klasika. Dailyna s celkovou nosností do 5,5tuny. Samotné auto váží něco přes 3000kg, takže reálně uveze 2500kg. Ovšem s tachografem. Pokud se rozhodnete koupit toto vozidlo bez tachografu, mate dodávku, která technicky uveze 2500kg ale papírově necelých 500kg, protože bez tachografu je to vozidlo do 3500kg. Samozřejmě, ze se to tak dělá proto, abyste dostali vozidlo, které bez vážnější újmy uveze 3000kg a zároveň nemusí dělat přestávky. Pokud vás nechyti, je to slušný byznys - neomezená pracovní doba, mýto jak pro osobní vozy. Když vás chytí, platíte pokutu za přetížení, která je ale podstatně nižší než ta za překročení doby řízení - a hlavně nejde zjistit zpětně. O něco podobného se zřejmě pokoušeli i tihle, akorát to zjevně prestrelili na všech frontách... :)

+32/0
27.4.2017 21:07

V49á40c39l33a44v 47P33o54u18s72t11k27a 3660791452

Přesně tak. R^

0/0
27.4.2017 21:21

O33n60d20ř49e61j 66Z77e11m15a51n 5140544578219

Do nosnosti zařízení se hmotnost toho zařízení nepočítá - nespletl jste si to s celkovou povolenou váhou toho vozidla.

+1/0
27.4.2017 22:36

J25a19n 40P63i58c27k44a 8357118297832

Jenomže ta 5,5tun má dvojmontáž a 3,5tuny ne. Podle fotky zadního kola tam vidím jenom jedno. Tedy je to asi 3,5tuny. Tedy hmotnost vozidla okolo 2,5tuny a papírově tyhle dodávky jsou něco málo přes tunu. Takže takhle obrovská skříň je tak na vožení slanejch brambůrků :-) Prostě pytlíky a vzduch...

+1/0
27.4.2017 23:10

V76e82r25o51n52i78k43a 19M66a31r27t71í87n31k25o10v77á 1713543430

Takto otočené disky jsou dvoumontážky, jednomontážní nápravy mají disky jiné a otočené jako přední. Je to rozhodně podvozek na celkovou 5,5-6tun.

0/0
28.4.2017 17:29

P42e80t49r 62N25ě88m12e56c 4480803730427

Vy jste blbej jak troky. Tahač s návěsem u nás max 42-45t dle rozvorů návěsu. Za druhé vozidlo takto bylo schváleno do provozu a jeho provedení je legální. Solo vozidlo může mít u nás na délku 12m vč. nákladu. Takže tohle jestli mělo 6-7m a metr z toho něco čouhalo, tak je to ok. Pokud by to čouhalo víc jak metr, tak nutno označit červeným praporkem a za snížené viditelnosti červeným neoslňujícím světlem.

0/0
27.4.2017 20:45

P75e23t59r 47V93o33b31o35ř61i11l 5779777158525

Vida, nad starším Ivecem zrovna uvažuju jako nad vhodným kandidátem pro stavbu obytňáku. Podle tohohle to vypadá, že co se podvozku týče, jsou to fakt dobrý auta. Navíc když plechovka i valník mají podvozek stejný.

0/0
27.4.2017 20:33

V19á46c86l39a23v 19P11o50u21s32t49k82a 3690121262

Tak na stavbu obytňáku rovnou zapomeňte.

0/0
27.4.2017 20:46

P27e30t64r 74V77o90b23o87ř49i85l 5279347608195

Důvod? Náročnnost technická, nebo úřední?

0/0
27.4.2017 21:04

V20á55c86l60a47v 21P96o13u39s44t86k13a 3610141582

Náročnost je technická, ale hlavně na to nikdy nezískáte homologaci, to šlo tak před třiceti lety, teď byste s tím nemohl nikam vyjet.

0/0
27.4.2017 21:20

J95i81ř11í 80Z52ý91k97a 9619593841870

vy jste něco takového v poslední době realizoval? Protože stále jde minimálně postavit obytnou boudu na valník. Na to žádnou homologaci nepotřebujete, protože jen převážíte náklad. Jen si musíte hlídat kila a upevnění.

A co se týče celkové přestavby nějaké dodávky, tak si také nemyslím, že by to měl být nějaký extra problém. Stále na to v ČR existují firmy, které to dělají. A když to zvládnou ony, tak proč ne jednotlivec?

Viděl jsem i pár staveb karavanů-přívěsů a jediná homologovaná věc byla náprava a "žehlička".

+2/0
27.4.2017 21:44

V43á67c94l25a35v 68P24o32u86s71t39k71a 3240251642

Tak něco jiného je "náklad" na něčem co je k tomu uzpůsobeno, něco jiného je vestavba do funkční dodávky, ale tady patrně půjde o komunikační šum, já si totiž obytňák představuju vcelku jednoznačně.

0/0
27.4.2017 21:56

J79i18ř67í 70Z47ý55k36a 9839863801680

jsou cirka 4 způsoby, jak zobytnit dodávku.

1. postavit boudu na valník - tam nevidím žádný legislativní problém, je to náklad.

2. postavit nábytek do zaplechované nebo osobní dodávky. Mělo by to proběhnout tak, že proběhne žádost u výrobce automobilu na přestavbu. Pak na registr pro lejstra, samotná přestavba, vážení, přestavbová STK, zpátky registr. Doporučuji všechny to tlačit do kategorie M1 vozidlo zvláštního určení.

3. postavit nábytek do zaplechované nebo osobní dodávky a nic neřešit. Prostě náklad upevněný do patřičných kotevních bodů. Před technickou samozřejmě všechno ven.

4. koupit podvozek a dodělat k tomu celou nástavbu - to bude asi pro jednotlivce legislativní harakiri.

0/0
27.4.2017 22:36

P37e77t18r 38V13o94b61o84ř60i22l 5259947758905

Nemyslím stavbu na holý podvozek, myslím jen vestavbu do boudy dodávky (bez zásahu do nosné konstrukce). Vypapírovat se to dá (kolečko importér - úřad, plus plány k tomu). No a i kdyby ne, tak povezu řádně upevněný náklad a jednou za dva roky ho, pokud to nepůjde jinak, na chvilku vyložím - jezdí tak spousta lidí.

+1/0
27.4.2017 22:11

P87a36v44e44l 72N93o39v51á79k 7761826969793

Doporučuju auto na STK odvézt do nějakého servisu a domluvit si STK tam ušetříte pravděpodobně nutnost vykládat vše z dodávky ven

0/0
27.4.2017 23:07

M75i30r72o29s48l87a50v 80V42y63k58o92u30p42i21l 3290126933575

A potom, že je u nás produktivita práce nižší než na "západu":-)

+1/0
27.4.2017 20:30

J55i54ř51í 79K44o94h59o45u33t 3644821783865

Škoda, že nevyfotili ty přední kola. Ty musela být lehce nad zemí :-D

+7/0
27.4.2017 20:00

P32e27t78r 87Š80e45b94e32s56t51a 7986840637

Bóže, to by vytrželo s klidem ješte 2 tuny... , ale víc narvat na předek.

+9/0
27.4.2017 19:43

F11r18a45n45t30i46š65e62k 93L84u28p74í27n76e68k 8531546316962

Mel si dat to tezsi na predek, takhle mu vsechna vaha sedi na zadku. Ale rvat takovou vahu na dodavku je opravdu o usta. Od toho jsou skutecny nakladni vozy.

+8/0
27.4.2017 19:32
Foto

P39ř93e19m50y54s87l 11Č32e16j75p 8198587298326

Co vidím z fotek, tak veze nějaké profily, nosníky. Ty už více dopředu narvat nemohl ... prostě je naložil a jel.

+1/0
27.4.2017 19:51

Z95d74e81n32ě55k 47I43v66á85n61e25k 4923955270306

Klasika, řidič - živnostník vidí lehce vydělané prachy za tuno km a naložil by i sochu svobody, pár takových už jsem taky zažil, do 3,5t dodávky chtěl dotyčný narvat 2t formu.

+5/−4
27.4.2017 19:20

P14e78t81r 55N39o42v14o77t50ň36á78k 4910778603700

Z článku nevyplývá že by byl provozovatel vozidla zároveň řidič a živnostník. Klidně to mohl být šofér nějaké fabriky.

0/0
27.4.2017 19:52

P78e51t64r 68N57o46v59o58t55ň24á17k 4470708173870

Statisticky jsou mnohem častějším prohřeškem přetížené kamiony.

0/0
27.4.2017 19:59

P12e49t17r 22P79e90t38r 6243522208493

Ano. Ale pretizit kamion o 200% je trosku jina liga jak auto z clanku

+1/0
27.4.2017 23:24

V44e49r28o76n96i16k86a 92M83a64r32t27í75n64k45o31v45á 1943803850

Statistika je totiž krásná věc - kamion, ketrý může mít celkovou 40tun má celkovou hmotnost 36tun- tedy o 4 tuny méně než celkově může mít, ale třeba má na nápravě o 100kg než může mít a už je ve statistice přetížených. tedy odchylky v řádu jednotek procent ale do statistik se to hodí :-)

0/0
28.4.2017 17:38

P89e70t12r 65B70á13č74a 8215636655715

Kecate nesmysly.

0/0
27.4.2017 21:49

T73o39m42á92š 49T18a21t73í88č69e73k 5100102180658

Vezl zlato? ;-D

0/0
27.4.2017 19:20

M52a89r62t25i72n 78K30ř73í54ž 9623632380167

Jen houšť a větší kapky.

0/0
27.4.2017 19:16

V93l50a25d89i18s52l67a60v 14G90r15y88c 9524544718732

,,Řidiči,, letadel před vzletem pilně počítají. ,,Pilot,, vozidla to má na háku.

+3/0
27.4.2017 19:11

V25í81t 42V91č69e13l66i54š 9212751182586

...že by polski riaditel?

+1/−1
27.4.2017 18:51

M66i62l71a75n 63M58a19r60k63l 1788596838

kierovec

0/0
27.4.2017 20:00

R56a98d31e11k 20K80u72z41e31l 9989896899229

Hrozilo prasknutí rámu? Paní tisková mluvka je zřejmě expert na mechanické vlastnosti materiálu.

+5/0
27.4.2017 18:50

Z34d61e58n55e86k 50V96r56b83a 8949425473357

To mě taky napadlo, jak velkou inteligencí jsou naši policisté obdařeni v celé řadě oblastí. Jenom chránit a bránit jim moc nejde - tedy pokud nebrání a nechrání sami sebe.

+1/−3
27.4.2017 19:03

R79a78d18e25k 15K30u78z22e20l 9289486979229

hlavně je to technický nesmysl

0/0
27.4.2017 20:38

V54á17c47l84a89v 40P53o63u67s29t47k38a 3270101382

Proč?

0/0
27.4.2017 20:48

P40e16t11r 74P26e25t48r 6343152508303

Proc? Staci par vymolu, byt na dalnici a rupnout by to mohlo. Obzvlast, pokud v tomhle stavu nefunguji tlumice

0/0
27.4.2017 23:22

J81a74n 16P13r81i46b44y67l 5110985447397

A taky roztrzeni pneumatik :)

0/0
27.4.2017 22:37

R87a93d61e45k 49H34o54r56a85k 4817497936195

Ridici dam 10k pokuty a seberu na rok ridicak, vic bych to neresil.

0/0
27.4.2017 18:44

V89á17c90l20a78v 89P32o46u64s34t13k43a 3850541412

No, většinou je to 7k za každou započatou tunu. ;-)

+1/0
27.4.2017 18:48

M34a44r63t93i72n 14J11u40r86e37č53k71a 2683114941371

Ještě je otázka, jestli šéf třeba neřekl, jeď nebo si jdi jinam. Otázkou je, pak co s tím. Samozřejmě, řidič nemá jet, když je ale pod tlakem... kolik už bylo smrťáků pro zanedbání a vědomé provozování aut ve špatném technickém stavu. Odnese to pak řidič. Pokud se jedná o systémový problém, tak bych vinu dal i majiteli, potažmo provozovateli aut.

+5/0
27.4.2017 19:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.