- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
U některých výrobců návěsů se jejich provozní vlastnost, že i zcela legální hmotnost nákladu prohne návěs jak luk. Nikdy to ale policisté nevyhnodnotili tak, žehrozí prasknutí rámu. Ta slečna policistka je zřejmě jasnovidec :-)
Podobná inteligence jako zvednutá třetí náprava naloženého návěsu, aby dopravce šetřil gumy;-)
Hmm, Vy jste příteli taky asi inteligent. Návěs má nosnost 24 tun. Má tři nápravy, to je cca 8 tun na nápravu (nevychází to přesně, ale tím Vás nebudu zatěžovat). No a ta zvedlá náprava funguje právě tak, že když je na návěsu naloženo do zhruba 15 tun, zůstává nahoře. Pak se automaticky spustí dolů, to řidič ovlivnit nemůže. Takže - pokud je náprava zvadnutá, není kamion plně naložen a pak to vámi hanobené šetření pneu opravdu dává smysl....
Takováhle disproporční obludka se zadní nápravou v polovině délky korby si ovšem o podobný omyl v zatížení a vyvážení zrovna říká.
Ridic ho urcite nepretizil, ridic je jen poslusna loutka co ve vetsine pripadu nema na vyber.
Klasika. Dailyna s celkovou nosností do 5,5tuny. Samotné auto váží něco přes 3000kg, takže reálně uveze 2500kg. Ovšem s tachografem. Pokud se rozhodnete koupit toto vozidlo bez tachografu, mate dodávku, která technicky uveze 2500kg ale papírově necelých 500kg, protože bez tachografu je to vozidlo do 3500kg. Samozřejmě, ze se to tak dělá proto, abyste dostali vozidlo, které bez vážnější újmy uveze 3000kg a zároveň nemusí dělat přestávky. Pokud vás nechyti, je to slušný byznys - neomezená pracovní doba, mýto jak pro osobní vozy. Když vás chytí, platíte pokutu za přetížení, která je ale podstatně nižší než ta za překročení doby řízení - a hlavně nejde zjistit zpětně. O něco podobného se zřejmě pokoušeli i tihle, akorát to zjevně prestrelili na všech frontách... :)
Vy jste blbej jak troky. Tahač s návěsem u nás max 42-45t dle rozvorů návěsu. Za druhé vozidlo takto bylo schváleno do provozu a jeho provedení je legální. Solo vozidlo může mít u nás na délku 12m vč. nákladu. Takže tohle jestli mělo 6-7m a metr z toho něco čouhalo, tak je to ok. Pokud by to čouhalo víc jak metr, tak nutno označit červeným praporkem a za snížené viditelnosti červeným neoslňujícím světlem.
Vida, nad starším Ivecem zrovna uvažuju jako nad vhodným kandidátem pro stavbu obytňáku. Podle tohohle to vypadá, že co se podvozku týče, jsou to fakt dobrý auta. Navíc když plechovka i valník mají podvozek stejný.
Tak na stavbu obytňáku rovnou zapomeňte.
A potom, že je u nás produktivita práce nižší než na "západu"