Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Českou a polskou část Těšína může po sto letech opět spojit tramvaj

Český Těšín a polský Těšín by mohla opět propojit tramvajová linka zrušená v roce 1921. Pokud se vize naplní, bude to první přeshraniční tramvajová trať v Česku. Cesta k ní je však ještě dlouhá. Souměstí zatím uspělo se žádostí o dotaci na studii proveditelnosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J79a15n 61H81a25b81e17r66n58a66l 4571548744

Ekonomický nesmysl. Těch 200 turistů denně v letní sezóně, to bude těžce prodělečný podnik.

+1/0
29.4.2017 14:08

A45n90t72o54n94i20n 59K80a65d89l77c95e60k 9592339681456

Kdyz tramvaj, tak vratit i cely Tesin zpet tam, kde patri:))

+2/−1
28.4.2017 14:02

V35í58t 26P67r30č87í60k 9528580964790

Těšín patří nesporně na Těšínsko. To je v současné době rozděleno mezi Českou republiku a Polsko. Tak kam byste ho vracel?

0/0
28.4.2017 20:05

A31n77t92o43n97i84n 62K23a64d74l22c97e48k 9712149281306

Nebyl Tesin v rakouskem Slezsku?

+1/0
29.4.2017 16:29

V57í43t 89P31r31č95í58k 9888750364830

Jedno se nevylučuje s druhým. Těšínsko je jedno z historických knížectví s kořeny hluboko ve středověku, ze kterých později vzniklo Rakouské Slezsko. Po první světové válce se stalo předmětem sporu mezi Československem a Polskem. Následně bylo rozděleno.

+1/0
30.4.2017 7:14

V47á23c57l24a87v 80V87o32s90t91r43a46d93o58v55s46k86ý 5860222495984

Já bych byl pro!

+1/0
28.4.2017 10:15

J40a27n 62V37a74l83o72u88c26h 6162237478480

Je poptávka ve špičku 1000, v sedle nějakých 800 cestujících za hodinu, aby se tramvaj (jakž takž) vyplatila? Pokud ne, je to jen díra na peníze...

0/0
28.4.2017 8:25

J65a49r85o41s20l26a79v 21V84a82l63k83o 5441832442187

Tramvaj je zapotřebí.Ne takhle

https://www.youtube.com/watch?v=QBu6UyzPdHA

0/0
28.4.2017 1:31

Z69d16e10n64ě25k 75Z42a28b52a40v74a 1362494506194

Přeshraniční tramvaj by byla jedinečná i pro PL.

Nemám to zgooglnuté, ale jediné místo, kde dnes tram jezdí v EU přes čáru je Štrasburg, ne?

+1/0
28.4.2017 0:31

V55á62c62l82a19v 69V49o49s98t12r65a89d12o20v21s30k58ý 5730122455834

Ano, Strasbourg a Kehl.

+1/0
28.4.2017 10:14

R60o30m34a65n 42S50t64o88n51e30k 1179313919401

daleko lepší by bylo kdyby přemístili autobusové nádraží z Cieszyna do Českého Těšína k vlakovému nádraží. R^

+1/0
27.4.2017 22:56
Foto

B97r44o12n73i85s70l14a43v 73G23a65b30r97y93š 2662729891

Proč ne? Obě města mají dohromady cca 60 000 obyvatel. A navíc hranice jsou dnes už jen čára, jinak je to plynulá kompaktní zástavba, která by si kvalitní dopravu zasloužila.

+5/0
27.4.2017 22:02

H65a88n87u31š 95H30o41r53á80k 9961284916803

Coz je podle me kamen urazu. 60k lidi je hodne malo na tramvaje. Byl by to nejmensi tramvajovej provoz v republice(tedy republikach). Ekonomicky mi to nesedi. Mozna, ale jenom mozna by byl resenim trolejbus.

+3/0
27.4.2017 23:05
Foto

B73r59o13n75i19s55l71a13v 97G11a19b46r64y13š 2672479831

K tramvajím jsem se přímo nevyjádřil. Pokud by je někdo chtěl zavést, budu myšlenku podporovat. Osobně mi to na tamní poměry přijde taky moc, ale trolejbusy jsou mnohem vhodnější. :-)

0/0
27.4.2017 23:18

R90o97m85a40n 28N98o94v20a65k 6899311762676

Na tohle ma EU prispivat! Ne na sjezdovku na ostrove v Dansku, kde nikdy nesnezi...nebo na medvedi prechod pres dalnici D1 u Ostravy, kde medveda 100 let nikdo nevidel.

+5/0
27.4.2017 21:01

J77o32s69e24f 19N89o21v51á32k 1620743885

Až ten medvěd přijde, tak ať vidí, že je o něj postaráno.

+2/0
28.4.2017 1:01

R55o51m33a27n 38S81t57o62n82e21k 1869723809781

o tom kde půjdou peníze nerozhoduje EU ale místní úřednici

+1/0
29.4.2017 5:25

V48í47t 84P87r78č14í34k 9748410944370

Skvělý nápad. Přál bych Těšínu, aby se podařilo myšlenku dovést k realizaci. Podmínkou je, aby u nás nezískali navrch primitivové, kteří chtějí obnovovat pohraniční stráž a všude budovat ploty.

+9/0
27.4.2017 19:46

T74o90m25á25š 30M26a19c40e87j94k80a 6651372187377

Tak na hranici s Polskem něco takového není absolutně potřeba,

+6/−2
27.4.2017 20:38

V47í65t 79P14r50č89í74k 9718140334720

Jistě se najdou mnozí, kteří budou tvrdit opak.

+2/0
27.4.2017 20:40

M28i37c10h56a59l 24M58a35r23e65k 2365457733802

A co leo express Praha-Košice? :D

+9/0
27.4.2017 19:28

L77a98d22i20s38l57a49v 23O33n30d33r50a 8309642690675

Aby tak Leo začal provozovat tramvaje..

+1/0
27.4.2017 22:24

Z51d96e91n25ě61k 79Z72a46b54a52v70a 1812904736834

Ale on je už provozuje - ty jeho soupravičky nejsou nic jiného - jel jste s tím? ;-)

0/0
28.4.2017 0:28

L80a36d50i77s63l42a56v 83O59n93d17r75a 8159392590875

Nejel, takže moc nevím, o čem mluvíte...

0/0
29.4.2017 9:17

R67o70m68a43n 30S21t10o35n40e54k 1689483569661

co s tím ma společného ?

+1/0
27.4.2017 22:57

R74o38m52a93n 81N72o65v31a23k 6839901132846

Super napad R^

+6/0
27.4.2017 19:11

D48u55š49a23n 58N86i81k12o47d70e61m 9835559944953

Konečně něco rozumného na rozdíl od pitomců co ničí dvojjazyčné nápisy nebo pomníky českých hrdinů.

+16/0
27.4.2017 18:58

T18o24m85á88š 18V31r50á23b93e42l 8720374733834

Doufám, že se to povede. Schengen je úžasná věc, snad se ho podaří udržet.

+17/−1
27.4.2017 18:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.