Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Do Třineckých železáren budou lidé dojíždět ve sdílených elektromobilech

Třinec, Český Těšín a další partneři chtějí za pomoci dotace na projekt EMA pořídit 50 elektromobilů a 100 elektrokol, ale také sítě parkovišť s dobíjecími stojany a rezervační systém. V rámci takzvaného carsharingu či bikesharingu by je využívali například zaměstnanci Třineckých železáren.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J76i54ř24í 52V98o27j56k50o51v80s59k11ý 8139275292711

Jen škoda, že mezi Třincem a Těšínem dosud není cyklostezka, ale řeší se elektromobily a elektrokola. Samozřejmě díky dotacím, ale zbytečné rozebírat. Každý rozumný si udělá obrázek, anebo spíše udělal, již dávno sám!

0/0
4.5.2017 23:07
Foto

I25m10r94i57c32h 21S84u56c47h62a48r95s42k87ý 8596643715691

V článku nezaznělo, žeelektromobil má dvě zásuvky ta první má 3 fáze na střídavý proud, na jednu fázi (220V) lze nabíjet8 -10 hodin, na 3 fáze (400V) 4 - 6 hodin, druhá zásuvka na stejnosměrný proudslouží pro rychlo dobíjení v čase 30 - 45 minut.

Osobně nemám nic proti elektromobilům a podobným technologiím zapředpokladu, že to nebudu sponzorovat v ceně elektřiny jako to bylo u solárníchelektráren.

Celý rozvoj solárních elektráren (neboli zelené energie) zaplatili jenobyčejní lidé v ceně za elektřinu. Většina obyvatel ČR používá elektřinu kesvícení a provozu svých spotřebičů se sazbou D02d, čímž má za každou odebranouMW hodinu naúčtovaných dalších cca 1700 Kč jako podporu zelené energie. Tohotopoplatku jsou zbaveni jen odběratelé se sazbou pro přímotopy a tepelnéčerpadla.

Čímž se ptám jak chtějí zaplatit rozvoj a provoz elektromobilů, které budouve větším počtu vytvářet problémy s přenosovou sítí a to nemluvě o1200 dobíjecích stanic ve kterých budou výkonné usměrňovače, které jednakbudou zahřívat planetu odpadním teplem a vytvářet problémy s přenosovousíti........???

Znova se zvednou poplatky za jistič, přenos či podporu zelené energie anebo si majitel elektromobilu vše zaplatí v ceně za elektřinu ???

Nezodpovězených otázekje mnoho, ale jak bývá v ČR zvykem tak problém řeší absolventi fakult zhumanitním zaměřením a NYU (dříve VUML), kteří problémy vyřeší zdraženímelektrické energie pro většinu občanů.

+1/0
3.5.2017 19:44

P76e74t45r 83B74á31č87a 8535246445575

Jak dlouho se budou rvat nechutne penize nas vsech ve forme dotaci do tech slavny elektromobilu? Dokud budeme tem neomarxistum v EU delat poskoky?

Carsharing po tom vylozene touzim aby nejaka lopata mi jezdila v aute ;-D

+1/0
3.5.2017 19:00

M68i59l69a86n 66K26r58a16w56i94e37c 7587814637488

To se zase někdo pěkně napakuje, jako s těmi elektro autobusy, které mají problém vyjet zdejší kopečky. Ale hlavně že budou dotace a malá domů. "Díky motivačnímu systému může mít řidič, který auto naplní spolucestujícími, jízdu domů zdarma" Takže je to jasné. http://ehutnik.cz/za-dva-roky-do-prace-mozna-elektroautem-10-cz2725.html

+1/0
3.5.2017 17:37

P61e83t79r 73Š15t23ě26p 2383943400276

Tak to jsem zvědav. Za předpokladu, že dost zaměstnanců žije poblíž sebe třeba na sídlišti a má společný cíl = fabrika a čas jízdy = začátek směny, můžou se ty zelené vize o 4 lidech v jednom autě i naplnit a carshare může být úspěšný. Ale jestli polovina zaměstnanců bydlí po okolních dědinách, těm stejně nezbude, než jezdit do roboty autobusem nebo vlastním autem.

+1/0
3.5.2017 12:36

P10a64t47r87i71k 50Z96a89b31r13a42n49s46k59y 1111829185313

50 aut... 50 aut a jeste jednou 50 aut.Az to vstrebate najdete si kolik lidi zamestnava danej podnik :-)

0/0
3.5.2017 15:21

P24a90t65r19i68k 18Z71a25b29r14a39n68s94k32y 1971939745613

Proste je to plivnuti do oceanu, pokus jak by to mohlo fungovat kdyby tech aut bylo 2000.Coz jak pozdeji zjisti s 50 auty ani nahodou nezjistite, nicmene dotace, takze pohoda.

+1/0
3.5.2017 15:26

T26o34m90á94š 19K44u13c47h77a75ř 3587591248571

Do Třineckých železáren elektromobily. To je hezké, asi jako když někdo, kdo udělá tři karbičky cigaret a dvanát piv denně si udělá dietní pětiminutovku. Kterou mu navíc zaplatíme z dotací. :-P

+9/0
3.5.2017 11:57

E17d68a 86D68r12á80b59e17k 7299762273977

jak přesně uleví dopravě když se do provozu narve flotila dalších vozidel?

+1/0
3.5.2017 11:40

M94a55r51i26á24n 54B64e90d47n14á82r45i24k 9161591540598

No třeba tím, že místo toho, aby do práce jeli 4 lidé ve 4 autech, tak pojede jenom 1 a v zápětí do hodiny ho použije někdo další z firmy na svůj přesun, auto nechá parkivat před radnicí kde bude mít schůzi, zatím auto používá někdo z radnice, vše obhospodařuje rezervační systém. Ve velkých firmách s omezenou kapacitou ti tak je s meeting roomy, auty atd. Tohle je jen větší o to, že to nebude jen jedné firmy, ale do systému se zapojí větší skupina. Možná to bude vyžadovat i app do smartphone, pro lepší přístup do rezervačního systému.

+2/−2
3.5.2017 11:53

M63a55r41i45á37n 87B44e25d78n27á57r62i30k 9771481770938

Jen doplním, že auto lze otevřít mobilem, buď přes NFC a nebo SMS, nebo zprávou přes app na server přes WiFi. Klíče nejsou třeba. Auto musí být jen online, pak ho lze sledovat dálkově i stav baterie atd. Systém to pohlídá, případně dispečer zavolá, když nebude něco OK.

+2/0
3.5.2017 12:03

P89a47t55r39i70k 74Z23a98b50r56a24n36s14k56y 1481249785413

neulevi se nijak tech 50 aut je plivnuti do more pokud znate Trinecke zelezarny Ale ani se nepritizi, ta flotila to bylo vtipne.Z jedne jedine ulice je takovych flotil na silnici hned nekolik :-)

+1/0
3.5.2017 15:24

M41i12r29o77s97l88a94v 46U15r86b96a57n 1656377151539

jak slysim "dotace", otvira se mi kudla v kapse

+10/−2
3.5.2017 11:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.