Diskuze

Boj proti stavbě tratě nevzdáme, říkají její odpůrci z Poruby

Zatím jde pouze o pracovní nákresy tramvajové tratě, kterou chce Ostrava postavit asi za miliardu v části Poruby a Pustkovce. Přesto budí rozporuplné emoce.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
WT

"Každý Poruban musí zaplakat, když vidí, co vše zmizí kvůli zbytečné trati"

No nevím, zatím jsem za celou dobu viděl a slyšel plakat furt ty samé lidi a o většinu se rozhodně nejednalo... :-)

Celé mi to připadá jako neskutečná komedie, kdy opravdu pár % obyvatel Ostravy jen dělá povyk kvůli něčemu, co ještě ani neviděli. Všude od nich slyším, jak nikdo tramvaj nechce, ale vzhledem k tomu, že nedokázali ani po roce v té petici dosáhnout snad ani 5000 podpisů mám o tomto názorů poměrně jasno.

2 1
možnosti
PN

Na celé téhle stavbě je podstatné to, že se staví pouze proto, že se prostaví miliarda a 80% je dotace z EU. Jiné vysvětlení pro nahrazení poloprázdných autobusů středněkapacitními tramvajemi není.

Porubu jako městskou část vyhledávají lidé, protože je plná zeleně a není to směs betonu a asfaltu jako v centru Ostravy - a přesně toto tady chtějí vytvořit. Lidí, kteří chtějí tramvaj v Porubě je asi tolik, že petice za půl roku fungování nasbírala něco přes 400 podpisů z celého kraje :-) A to je elektronická, kde je jednoduché kliknout. Papírová petice PROTI má přes 5000 podpisů...

0 1
možnosti
WT

Mě docela baví, jak někdo furt vytahuje tu elektronickou petici, kterou má každý úplně na háku... Znám spousty lidí, kteří trať podporují, ale nevyplnili ji. Je to jen for fun, aby šlo vidět, že je i druhá strana....

Pokud máte 5000 hlasů, tak Vám srdečně gratuluji. Dosáhli jste 7% obyvatel poruby a 3% obyvatel Ostravy. Po roce opravdu uctyhodný výkon.

0 0
možnosti
AK

A21d27a63m 39K93a87v78a78l19a

30. 6. 2017 10:02

Co třeba obnovit tramvajový spoj směr Hrabová ==> Paskov, a protáhnout to směrem na Frýdek? :-P

2 0
možnosti
PN

V Hrabové se rozrůstá průmyslová zóna, ráno tam vypravují autobusy v pětiminutových intervalech, protože jsou přeplněné. Nechápu proč tam nechtějí kapacitně výhodnější tramvaje... no a na ten Frýdek, zajímavá myšlenka, když už chtějí tramvaj do Karviné...

0 0
možnosti
JC

Odporovat něčemu může každý. Důležité je najít alternativní řešení. Rozvoj tramvajove dopravy si myslím že je smysluplné, zejména v aglomeraci která nemá metro. Za mě bych zase zrušil trolejbusy v centru ostravy. Nahradil je nízkoemisními autobusy např na LPG popř. V kombinaci s elektromotorem na baterie. Provoz trolejbusů je násobně nákladnější než provoz autobusů a to i těch co jsou na alternativní pohon a jejich pořízení je nákladnější. Nemluvě o složitosti trakčního vedení, které město hyzdí.

1 0
možnosti
MK

Nechce se mi věřit, že někdo si opravdu upřímně myslí, že cenu jeho nemovitosti sníží tramvajová trať.

Je velký rozdíl mezi "nelíbí se mi X" a "X se nelíbí tolika lidem, že to má objektivní vliv na odhadní cenu nemovitosti".

Cena bytů v Ostravě je ovlivněná spíše úbytkem obyvatelstva nebo růstem ghett, případně sousedstvím s nějakou velkou fabrikou, ale nikde v ČR neplatí, že by byty a domy poblíž tramvaje byly levnější, než stejné byty o ulici dál. I ve značně drahých pražských čtvrtích (Vinohrady, Břevnov) funguje páteřní tramvajová doprava.

Sám jsem bydlel u tramvajové křižovatky Palmovka (úzké oblouky, skřípání, hustý provoz asi šesti linek) a zvyknout se na to dalo bez větších problémů. Místní negativa byla jiného rázu, např. kriminalita.

1 1
možnosti
JF

Tramvaj kousek od baráku, která může jezdit bez nutnosti přestupu lidi na Svinově až do centra znehodnotí majetek?.... Hmmm.... Při prodeji je to spíš plus mit MHD v blízkosti, navíc pokud se to zkombinuje s chytrými křižovatkami, kdy tramvaj bude mít prednost a nebude muset postavat u každé křižovatky dlouho.

A dnešní stavba trati je něco jiného než kdysi. Rozhodně jsou tišší.

Spíš se lidi mají víc zajímat, když se zastavuje zeleň kolem města. Mezi centrem a Porubou je díra a dalších děr je plno v Ostrave, dávají se miliony na protipovodňové opatření a sanaci pozemku, ale skladovací krabice se staví na zelenem poli. Viz směr ke Klimkovicim.

1 0
možnosti
JP

J70a92n 41P69e73t26r69u24s

29. 6. 2017 14:19

Namalovaný pás na chodníku na ulici Průběžné není cyklostezka. Je to namalovaný pás na chodníku.

4 0
možnosti
PN

Namalovaný pás na chodníku je pro cyklisty bezpečnější než namalovaný pás na silnici mezi auty a tramvajemi neno ne? Kdo někdy jezdí na kole s dětmi dívá se na to jinak, než ten kdo jezdí autem a cyklisti mu víceméně překáží.

0 1
možnosti
KB

„Na výkresech je vidět brutální rozšíření cest až na trojnásobek dnešního stavu, tedy zábor půdy. Slibovaný travnatý pás bude jen šidítkem na betonovém podloží...."Teda, to muselo dát příšernou práci. Přitom taková blbost, co?"

2 0
možnosti
VK

Postavíme to bo nám na to dají peníze z toho Bruselu a basta. Kdyby nám dali love na plastového ko..ta tak i toho postavíme a místo už taky na něho máme. Bo co jiného z Bazaly, když už beztak děláme všude kúltúrní centra a galerie.

Teď vážně: To chtějí opravdu čerpat peníze z EU? Z té samé instituce, kterou ANO nemůže vystát. A zbydou nějaké peníze v EU pro AGROFERT? Ví o tomto "protistátním" čerpání peněz pan Babiš?

Jestli chtějí dělat něco pro ekologii, tak ať kontrolují komíny domků (kolik pak už padlo asi pokut), razantně omezí vjezd do města aut na naftu a podporují vjezd aut na alternativní pohony (například stání na městských parkovištích zdarma).

2 4
možnosti
JS

Nikdo nechce dobrovolně znehodnotit svůj majetek takže se není čemu divit. Otázka zní kdo to pak zaplatí ? Aby to tramvajové spojení nakonec nestálo 2x tolik

0 5
možnosti