Cyklisté se už dostanou, byť s drobnými obtížemi, po nové cyklostezce z Frýdku-Místku do Ostravy.

Cyklisté se už dostanou, byť s drobnými obtížemi, po nové cyklostezce z Frýdku-Místku do Ostravy. | foto: Michal Šula, MF DNES

Dojet do centra Ostravy na kole podél řeky je možné, ale jen načerno

  • 1
Konec kličkování uličkami i jízdě po čtyřproudové silnici. Do centra Ostravy je už zase možné na kole dojet podél břehů Ostravice. Cyklostezka spojující Hrabovou se středem města je před dokončením. Zbývá jen dostavět pár stovek metrů k Slezsko-ostravskému hradu a položit asfalt na úseku křížícím Rudnou.

Už v současnosti ale lze dojet po cyklostezce od Hrabové až k bývalému silničnímu mostu u Karoliny, po němž lze přejet na silnici na levém břehu Ostravice. A to už jste prakticky v centru Ostravy.

Jízda po cyklostezce je ale stále tak trochu načerno, protože pořád jde o nedokončenou stavbu. Byť na ní moc dělníků není.

Nová cyklostezka

  •  Slezskoostravský hrad s Hrabovou spojí v srpnu 5,2 km dlouhá cyklostezka. Konečná cena dosáhne 20,445 milionu korun bez DPH.
  • V průběhu září bude dokončena i lávka přes Lučinu, která stezku napojí na síť dalších tras.
  • V současnosti je dokončena většina stezky kromě přibližně 0,5 km dlouhého úseku pod Rudnou ulicí a pár stovek metrů k Lučině.

"No konečně, že to zas jde," pochvaluje si zhruba čtyři kilometry položeného asfaltu pětatřicetiletý Petr. „Jezdím do centra prakticky každý den z Vratimova a jízda po Frýdecké ulici opravdu nebyla pro cyklistu tou nejlepší věcí,“ dodal.

Cyklostezka z centra Ostravy navazuje u lávky v Hrabové na už dokončenou trasu vedoucí prakticky až do Beskyd. Její první část, téměř až k železničnímu mostu trati mezi vítkovickým a kunčickým nádražím, je už vyasfaltována. Pak sice asfalt končí, ale dá se jet dál. „Chybějící úsek pod mostem Rudné ulice se bude stavět jako poslední,“ vysvětluje ostravská tisková mluvčí Andrea Vojkovská.

Připravený základ budoucí cyklostezky je ale dobře uválcovaný a dá se po něm bez problémů jet, silně připomíná šotolinovou cestu. Po zhruba půl kilometru pak začíná další asfaltový úsek vedoucí až k železničnímu mostu za nádražím Ostrava-střed, tedy téměř do centra města.

Zbývající úsek ke Slezsko-ostravskému hradu se dá rozdělit do dvou částí. Po té první vedoucí až ke starému silničnímu mostu u Karoliny, se dá v klidu jet a budoucí cyklostezka je připravena na položení živičného povrchu. A pak už stačí jen přejet na druhý břeh řeky. Zbývající úsek k hradu bude dokončen v nejbližších měsících.

Jediným problémem nové cyklostezky jsou příliš prudké podjezdy pod mosty. Velké klesání a ostré zatáčky, za které není vidět, mohou v budoucnosti způsobovat nepříjemné střety protijedoucích cyklistů.

„Zprovoznění cyklostezky je plánováno na srpen letošního roku, dílčí předání není v souladu se smlouvou o dílo,“ vysvětluje Andrea Vojkovská s tím, že se s dřívějším otevřením použitelné části cyklostezky po most u Karoliny nepočítá. Lávka přes Lučinu má být zprovozněna v září.