Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kupte si tramvaj. Dopravní podnik Ostrava jich draží deset

  8:15aktualizováno  8:15
Tak to tu ještě nebylo. Ostravský dopravní podnik poprvé ve své historii rozprodává vyřazené tramvaje. V aukci nabízí soubor deseti kusů vozů typu T3, který znají obyvatelé města od roku 1965.

Dopravní podnik Ostrava prodává vozy typu T3, které ve městě jezdí od roku 1965. | foto: Alexandr Satinský, MAFRA

Kdyby se našel zájemce o všechny, zaplatí minimálně 682 768 korun. Koupit si lze ale třeba jen jednu tramvaj. Jejich vyvolávací ceny se liší: nejnižší je 44 tisíc korun, nejvyšší 109,5 tisíce. Vítězem se stane ten, kdo za konkrétní vůz nabídne nejvíc.

„Vlastníme okolo 270 tramvají. Staré vozy jsme v minulosti vždy renovovali. Teď jsme se však rozhodli více využívat modernější typy, proto poprvé nabízíme k prodeji soubor vozů nejstaršího typu. Jde o vozy staré zhruba třicet let, jen jedna jezdila půl století. A až na jednu, která je po těžké nehodě, jsou všechny pojízdné a plně funkční,“ řekl mluvčí dopravního podniku Miroslav Albrecht.

K mání je deset tramvají, kromě jedné jsou všechny plně funkční.

K mání je deset tramvají, kromě jedné jsou všechny plně funkční.

S nabídkou přišel podnik už v srpnu. Jenže moc se o ní nevědělo, navíc bylo léto, takže možná i proto se žádný zájemce nepřihlásil. Teď mají kupci novou šanci - mohou podat svou cenovou nabídku až do konce října. A Petr Tomala, který zájemcům poskytuje bližší informace, doufá, že tentokrát se kupci najdou.

„Ještě nikdo sice nevyužil možnosti podívat se na prodávané tramvaje osobně, ale měl jsem už nejméně deset telefonátů. O pořízení tramvaje uvažuje například podnikatel, který postavil čerpací stanici a tramvaj k ní chce postavit jako atrakci. Ozvala se také firma, která uvažuje o přeprodeji tramvají do zahraničí. S výjimkou jedné havarované, která vyžaduje náročnou opravu za téměř milion korun, jsou všechny schopné provozu. Jejich cena se liší podle stáří, technického vybavení a dalších parametrů. Každou ohodnotil soudní znalec,“ poznamenal Tomala.

Prodej do šrotu se nevyplatí. Zatím

Staré tramvaje mohou podle něj posloužit k různým účelům. Jeden zájemce například uvažoval o tom, že vůz postaví na dětské hřiště. Vzhledem k mnoha oknům a kovové konstrukci se špatnou izolací ale tramvaje nejspíš nebudou vhodnou náhradou zděné či dřevěné chaty.

A nevyplatí se zatím kupovat ani na šrot - zaplatili byste asi o několik tisícikorun víc, než byste dostali ve sběrnách druhotných surovin. „Pokud se stane, že některé tramvaje neudáme v aukci za ceny určené znalcem, pak budeme zřejmě pokračovat jejich výprodejem na šrot. Ceny pak snížíme, aby se lidem vyplatilo je koupit a rozebrat,“ nastínil Tomala.



Hyundai Santa Fe GRAND EXECUTIVE...
Hyundai Santa Fe GRAND EXECUTIVE...

r.v. 2014, naj. 42 611 km, diesel, 1. majitel
880 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.