Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Drahý benzin ničí autoškoly, kvůli konkurenci nemohou zvýšit ceny

  8:22aktualizováno  8:22
Autoškoly mají krušné časy. Zatímco cena benzinu vyletěla nahoru, provozovatelé nemohou ceny za jízdy zvýšit. Na trhu totiž vládne tuhý konkurenční boj a dražší autoškola by rychle přišla o žáky. Mnozí se proto obávají konce firmy.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: Martin Stolař, MAFRA

"Benzin je výrazně dražší, ale my jezdíme za ceny, které jsou nižší než před třemi roky, kdy začala krize," upozorňuje na současný paradox Vladimír Pavlík z Frýdku-Místku.

"Před třemi roky stála autoškola běžně mezi 8 500 a 9 000 korunami, dnes zájemci za kurz zaplatí o tisíc korun méně. Konkurenční boj je totiž tvrdý, nikdo si nedovolí zvýšit ceny, protože jinak by se k němu nikdo nepřihlásil. Lidi si hlídají, kolik za autoškolu zaplatí. Ale příliš možností už nemáme, ceny jsou nízké na úkor našich zisků," vysvětlil Pavlík. Upozornil, že velká část nákladů autoškol je pevně daná vyhláškou, nemohou se žáky odjezdit menší počet hodin nebo snížit pobyt na učebnách.

Podobné problémy řeší i Petr Hrazdil, majitel jedné z opavských autoškol. Ten dokonce uvažuje o tom, že by svého podnikání úplně zanechal.

Vloni se benzin nakupoval o deset korun levněji

"Vloni touto dobou jsme kupovali benzin za 24 korun, letos je o deset korun dražší. To se někde musí projevit. A zdražovat školné nikdo nemůže, protože by si k němu nepřišla udělat kurz ani noha," prohlásil Petr Hrazdil.

"Jestli to tak půjde dál, tak uvažuju, že bych s tím praštil. Zadarmo se to dělat nedá. Na druhou stranu ale mám malé dítě a nějak jej živit musím. Není to vůbec jednoduché," dodává majitel opavské autoškoly.

Nad tím, jak ušetřit náklady tak, aby autoškola zůstala konkurenceschopná, přemýšlí už delší dobu i Dalibor Tichý, spolumajitel Autoškoly Ostrava.

"Snažíme se šetřit kde se dá, hledáme možnosti, jak snižovat náklady v jiných oblastech než v těch, které jsou zaměřeny na výcvik žáků," vysvětluje.

"Přehodnocujeme všechny možnosti, nejde jen o provoz automobilů, ale také nájmy, provoz učeben a propagace. Navíc jsme šli dolů se ziskem. Konkurence je totiž tvrdá," přiblížil Tichý.

Cvičné jízdy vyženou spotřebu paliva vysoko

Konkurence by totiž okamžitě nabídla lepší ceny. A ty jsou důležitým činitelem při výběru autoškoly. Ty, aby se uživily, nabízejí i výuku na splátky.

"Máme štěstí, že se nám v loňském roce podařilo zcela vyměnit vozový park, při nákupu automobilů jsme totiž mysleli i na jejich spotřebu, která musí být co nejnižší," dodává Dalibor Tichý.

Spotřeba automobilů použitých při výuce je pro autoškoly stěžejní. Při cvičných jízdách totiž auta berou daleko více benzinu, než kolik udávají výrobci v technických datech o vozidlech.

"Jezdíme po městě, na cvičišti, tam všude se nedá dostat pod osm litrů na sto kilometrů. Samozřejmě by šlo jezdit po venkovských okrscích, kde by se spotřeba srazila, ale žáci musí umět jezdit i po městě," dodal Hrazdil.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

(ilustrační snímek)
Dvanáctiletá dívka poslala intimní fotky muži se sbírkou dětského porna

Vydával se za dvacetiletého mladíka, přes Facebook oslovil dvanáctiletou dívku a následně po ní požadoval fotografie intimních partií. Později si s nezletilou...  celý článek

Dopravní terminál Hranečník na okraji Ostravy bude v provozu už téměř rok.
Do roku 2020 chce mít Moravskoslezský kraj všechny autobusy nové

Klimatizace, wi-fi nebo USB zásuvky mají být od roku 2020 povinným vybavením autobusů na pravidelných linkách v Moravskoslezském kraji. Do konce roku 2018 chce...  celý článek

Mladíci se vloupali do žigulíku. Policistům neutekli
VIDEO: Mladíci se vloupali do žigulíku. Vytouženou projížďku nestihli

Dva mladí muži se nad ránem v Novém Jičíně vloupali do starého auta značky VAZ. V takzvaném žigulíku se prý chtěli jen projet. Kvůli včasnému zásahu strážníků...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.