BANÍK! Fanoušek ostravských fotbalistů mává na olomouckém nádraží vlajkou svého

BANÍK! Fanoušek ostravských fotbalistů mává na olomouckém nádraží vlajkou svého klubu na policisty. Těžkooděnci doprovázeli dav fanoušků z Ostravy až na stadion. | foto: Luděk Peřina, MAFRA

Fanoušci řeší problémy Baníku Ostrava i na svých webech

  • 1
Jsou to nadšenci. Věrní fanoušci. Nejenže chodí téměř na každý zápas fotbalistů Baníku Ostrava, a to doma i venku, ale ještě o svém milovaném klubu píšou na některou z internetových stránek, které sami provozují.

Fanoušci fotbalového Baníku mají v současnosti čtyři aktivní internetové servery. Jejich rozmach přišel po zisku mistrovského titulu v roce 2004.

"Vybavují se mi nejméně tři čtyři weby, které tehdy fungovaly, ale dneska už nejsou. Euforie z lidí opadla," řekl Jaroslav Kula, který spolupracuje na stránkách banicek.com. "My jsme skupina přátel, kteří si říkají e-maniacs."

Současné činné weby jsou banicek.com, chachari. cz, k nimž se hlásí ultras, thordivision.com, což jsou víceméně radikálové, a porubská skupina má web veteransbofc.g6.cz.

Na banicek.com jsou reportáže ze zápasů prvoligového týmu, ale i juniorky. "A pokud se někdy podaří, napíšu něco o dorostech či žácích," uvedl Jaroslav Kula.

Na webu bývají také reportáže ze soustředění. "Nejvíce hrdí jsme s kolegou ammym na seriál z turecké Antalye," připomněl Kula. "To se nám opravdu povedlo. Navíc desetidenní pobyt s mužstvem je nezapomenutelný i proto, že jsme k hráčům měli v podstatě otevřený přístup. Samozřejmě do pokojů jsme jim nelezli."

Podle Kuly je pro web důležité, že jeho zpravodaje berou i ostatní ligové týmy. "Ačkoliv nejsme členy oficiální novinářské asociace, dostáváme akreditace na stadiony soupeřů a můžeme dělat reportáže i zvenku a to je přece jenom jiné než psát z kotle hostů nebo doma od televize či netu."

Vedení klubu a autoři fanouškovských webů se respektují. "Ale jak kdy," podotkl Kula. "Po počátečním oťukávání a jisté nedůvěře se vztahy ustálily na jisté hladině, která je někdy klidnější a jindy bouřlivá."

Provozovatelé serveru chápou, že se šéfům klubu nemusejí líbit články například o odchodech Martina Čížka a Bolfa či naposledy Musiola.

"My také nejsme šťastní z každého jejich kroku, každé myšlenky či každého prohlášení," řekl Kula. "Přesto si myslím, že vztahy jsou urovnané. Velký dík za to patří zejména bývalým tiskovým mluvčím Daliboru Zárubovi a Igoru Bruzlovi, kteří nám cestu blíže ke klubu pomáhali prošlapat."

To potvrzuje i současný ředitel marketingu a komunikace Baníku Michal Otava. "Do toho, co na svých webech píšou, nemáme právo mluvit," řekl.

Připustil, že je to ale také reklama pro klub i hráče a obchodní partnery. "Samozřejmě bychom byli rádi jen za pozitivní názory, ale fanoušci mají právo napsat to, co uznají za vhodné."