Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Firma nabízí přes dvacet tisíc, lidi s logickým myšlením ale hledá těžce

  18:11aktualizováno  19:10
Podle vlastních slov jeden z nejmodernějších logistických areálů v Evropě otevřela společnost Adler v ostravských Kunčicích. V provozovně by časem mohlo najít práci až 120 lidí, ale firma jen těžko hledá nové lidi.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Libor TeichmannMF DNES

„Fluktuace je u nás prakticky nulová, dokonce se stává, že se k nám lidé poté, co pracovali třeba v cizině, vracejí,“ říká Martin Řehoř, ředitel logistiky společnosti Adler. „V souvislosti s rozšířením skladu jsme ale hledali nové zaměstnance a nebylo to nic snadného.“

Firma přitom podle ředitele nabízí přijatelné platové podmínky a nemá nijak zvláštní požadavky na vzdělání.

„Průměrný nástupní plat převyšuje dvacet tisíc korun, a co se vzdělání týče, není nutná ani maturita, ale vzhledem k náplni práce požadujeme hlavně logické myšlení, většinu operací zde řídí počítače a naše programy,“ dodal ředitel.

Své nové logistické centrum si nechala společnost Adler postavit na brownfieldu v Ostravě-Kunčicích. Přestěhovala se tam ze svého dosavadního působiště v Přívoze.

Rozváží textil z Číny

„Expedujeme odsud zboží do celého světa. Z Číny přivážíme kontejnery s textilem, tady je přebíráme a transportujeme dál našim zákazníkům,“ vysvětlil spolumajitel firmy Martin Hausenblas.

Celkem má ostravský sklad rozlohu více než jednoho hektaru, firma se ale netají přáním rozměry obří haly ještě navýšit.

„S halou v Přívoze jsme počítali na více let, nakonec jsme se ale museli do většího stěhovat už nyní,“ říká Martin Řehoř. „Proto už teď plánujeme rozšíření haly, její zadní stěna je demontovatelná, snadno ji můžeme prodloužit. Při plné velikosti bychom mohli zaměstnávat až 120 lidí, v současnosti jich tady pracuje 38.“

Logistické areály rostou i na jiných místech v kraji. Například v Paskově, na místě bývalé šachty, chce společnost AWT do roku 2018 téměř zdvojnásobit rozlohu svého terminálu na 71 tisíc metrů čtverečních a plánuje i napojení na přístavy Gdaňsk a Gdynia.





Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.