(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: Michal Klíma, MAFRA

Frenštátská vlaková zastávka neexistuje, přesto je léta v jízdním řádu

  • 3
Podle platného jízdního řádu Českých drah má Frenštát pod Radhoštěm už deset let dvě vlakové stanice. Vlakové nádraží a zastávku Frenštát město. Na té ale ještě nikdy vlak nezastavil, nikdo na ní nevystoupil ani nenastoupil. Existuje totiž pouze na papíře.

"Je v jízdním řádu, protože se s ní do budoucna počítá. Je u ní ale poznámka, že ještě není v provozu," brání jízdní řád mluvčí Českých drah Kateřina Šubová. S nápadem postavit zastávku blíž k centru města přišli frenštátští zastupitelé už v roce 2000. "To bylo v souvislosti s plánovanou rekonstrukcí a elektrifikací železniční trati Ostrava - Valašské Meziříčí," přiblížil Mička.

Současní radní chtějí myšlenku po letech příprav konečně dotáhnout do konce. Zastávku nechají postavit a první vlak by na ní měl zastavit v roce 2013. Loni vydal Městský úřad ve Frenštátě pod Radhoštěm územní rozhodnutí, které se stavbou zastávky počítá. Platnost má dva roky.

V jízdním řádu už několik let najdete zastávku Frenštát pod Radhoštěm město, ale časy příjezdů a odjezdů vlaků nikoliv.

Podle místostarosty Frenštátu Pavla Mičky do té doby práce na zastávce začnou. "Na říjnovém jednání se zástupci Správy železničních dopravních cest (SŽDC) jsme se shodli, že zastávku chceme. Na přelomu let 2012 a 2013 by se měla začít stavět," uvedl Mička s tím, že město zaplatí stavbu chodníků, osvětlení nebo parkoviště. O zbytek se postará SŽDC.

"Zastávku máme zařazenou do plánů na příští rok. Nyní připravujeme zadání úpravy už existující dokumentace, na kterou bylo vydáno územní rozhodnutí," uvedl mluvčí SŽDC Pavel Halla.

Zastávku může využít až tisícovka lidí denně

Původní rozpočet z přelomu století byl třináct milionů korun. "Tahle suma je už asi jen orientační, protože spousta věcí se od té doby změnila. Například se počítalo se stavbou budovy se záchody a pokladnami. To už ale zřejmě nebude potřeba, protože jízdenka se dá koupit přes internet nebo přímo ve vlaku," přiblížil Mička.

České dráhy vybudování vlakové zastávky vítají. I proto, že blízko budoucího nástupiště jsou tři sídliště a dvě školy. "V pracovních dnech by ji využila až tisícovka lidí denně," řekla mluvčí ČD Šubová.

Současné vlakové nádraží ve Frenštátě stojí na okraji města a lidé chodí na vlak i dvacet minut. "Kdysi se to tak stavělo. Lidé si tenkrát na vlak zřejmě rádi došli. Nespěchali tolik. V 19. století byla zastávka úplně mimo město," řekl frenštátský místostarosta.

Vlakové nádraží leží na okraji Frenštátu pod Radhoštěm, nová zastávka by měla výhodnější polohu.

Vlakové nádraží leží na okraji Frenštátu pod Radhoštěm, nová zastávka by měla výhodnější polohu.