Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Frýdek-Místek se začal bát o obchvat, který podporoval Bárta

  15:39aktualizováno  15:39
Když Vít Bárta převzal ministerstvo dopravy, zařadil vybudování obchvatu Frýdku-Místku mezi přednostní stavby. Nyní však na post šéfa resortu rezignoval a obyvatelé města se obávají, aby tato změna vytoužený obchvat neohrozila.
Stavba silnice. (Ilustrační snímek)

Stavba silnice. (Ilustrační snímek) | foto: Ondřej Littera, MAFRA

Lidé ve Frýdku-Místku proto s napětím sledují dění ve Věcech veřejných. Bárta podporoval stavbu obchvatu města, který místní velmi potřebují. Bude stavbu obchvatu podporovat i jeho následovník?

Zástupci radnice i mnozí obyvatelé věří, že ano. "Věřím, že obchvat bude. Město ho potřebuje. Intenzita dopravy na hlavních tazích, v jejichž okolí bydlí lidé, je neúnosná," říká například Dana Štastníková, která ve městě řídí Integrované centrum Žirafa.

Obchvat chceme, ať bude ministrem kdokoliv, vzkazuje město

Místní radnice o obchvat usiluje už roky. Argumentem jsou jí především tisíce aut včetně kamionů, které denně sviští městem, a s nimi související prach, hluk a vibrace tížící místní lidi.

Obchvat Frýdku-Místku

Momentálně je vykoupena většina potřebných pozemků. "Celý projekt je rozdělen do jedenácti staveb, z nichž některé by měly začít v roce 2012," upřesnil náměstek primátora Dalibor Hrabec.

Zástupci radnice věří, že alespoň po části obchvatu by v roce 2014 mohla začít jezdit auta. Do té doby by lidé měli mít možnost využívat ve Frýdku-Místku městskou dopravu zdarma.

Ministr Bárta dal najevo, že je nutné, aby se obchvat postavil co nejdřív. Zařadil ho totiž do své superkoncepce - přehledu dopravních staveb, které by se měly stavět v nejbližších letech. Stavba by měla začít příští rok a alespoň zčásti skončit v roce 2014.

"Obchvat Frýdku-Místku je potřebná věc. Myslíme si, že každý ministr by k tomu měl přistupovat stejně," řekl náměstek primátora Dalibor Hrabec (VV).

Připomněl, že jeho strana měla vybudování obchvatu města ve volebním programu a bude o něj dál usilovat - bez ohledu na to, jaký ministr povede ministerstvo dopravy.

Dosud měli Frýdečtí jistou výhodu v tom, že náměstek Hrabec, který dostal obchvat na starost, je stranickým kolegou Víta Bárty. Pokud by byl nový ministr z jiné strany, měli by zřejmě o něco těžší vyjednávací pozici.

Politolog: VV vůbec nemusí post ministra dopravy udržet

Politolog Tomáš Jarmara přitom připustil, že Věci veřejné post ministra dopravy nemusí udržet. "O ovládnutí ministerstva dopravy bude velký boj, protože tento resort má jeden z největších rozpočtů. Určitě v tom sehraje roli tlak stavebních firem, které v poslední době přišly o velké zakázky," zamyslel se politolog.

Vedení Frýdku-Místku ale věří, že harmonogram stavby obchvatu, počítající se začátkem budování v roce 2012, se nezmění. "Obchvat je přednostní stavba. Bojuje se o něj už hodně dlouho a nemyslím, že by to byla jen záležitost ministra Bárty. Bude to priorita pro každého z ministrů," uvedl náměstek primátora Frýdku-Místku (ČSSD).

Mluvčí ministerstva dopravy Jakub Ptačinský připomněl, že na plánech ministerstva se zatím nic nemění. Superkoncepce byla podle něj sestavovaná jako apolitický dokument, na který by nikdo neměl mít potřebu sahat.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Místo nehody v Ostravě - Porubě.
Řidič přehlédl 92letého muže na přechodu, policie hledá svědky tragédie

Devětačtyřicetiletý řidič osobního auta s vozíkem přehlédl v Ostravě přecházejícího seniora a srazil jej. Muž, který šel po přechodu pro chodce, po srážce...  celý článek

(Ilustrační snímek)
PŘEHLED: Kandidátky do voleb 2017 pro Moravskoslezský kraj

Podívejte se na kandidáty pro volby do Poslanecké sněmovny, které se uskuteční 20. a 21. října 2017. Postupně budeme přinášet aktualizované volební kandidátky...  celý článek

Dopravní terminál Hranečník na okraji Ostravy bude v provozu už téměř rok.
Do roku 2020 chce mít Moravskoslezský kraj všechny autobusy nové

Klimatizace, wi-fi nebo USB zásuvky mají být od roku 2020 povinným vybavením autobusů na pravidelných linkách v Moravskoslezském kraji. Do konce roku 2018 chce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.