Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Frýdek-Místek čeká dopravní peklo, oprava uzavře polovinu estakády

  12:37aktualizováno  12:37
Kdo může, ať se od 1. června raději vyhne Frýdku-Místku. Ředitelství silnic a dálnic začne s opravou estakády na průtahu městem. Hrozí, že se po uzavření jedné poloviny mostu budou tvořit dlouhé kolony.

Kolony se ve Frýdku-Místku tvoří kvůli problémům na silnici R48 poměrně často. Tentokrát bude dopravní omezení ještě větší. | foto: Adolf Horsinka, MAFRA

A kolony se nebudou týkat jen průtahu městem, po kterém denně projede na čtyřicet tisíc automobilů. Velké problémy se dají čekat i na některých ulicích Frýdku i Místku, které budou řidiči chtít využívat jako objízdné trasy.

"Původně jsme chtěli, aby rekonstrukce mostu proběhla až v okamžiku, kdy bude zprovozněn obchvat města, ale už se to nedalo oddalovat," řekl náměstek frýdecko-místeckého primátora Karel Deutscher.

Jaké problémy mohou Frýdek-Místek čekat, ukazují dlouhé kolony, které se ve městě vytvářejí při každé drobné havárii na průtahu. Tentokrát bude navíc na několik měsíců uzavřena celá jedna polovina mostu.

"Most se opravuje už od podzimu, ale teprve nyní budeme výrazně zasahovat do provozu na něm," říká vedoucí oboru dopravy krajského úřadu Ivo Muras.

"Nejprve bude od 1. června uzavřena polovina mostu ve směru od Českého Těšína do Příbora, od 1. srpna se pak uzávěra otočí a zastaven bude provoz v jízdním pruhu od Přibora do Těšína," dodal Ivo Muras.

Na zbylé polovině mostu budou vytvořeny tři provizorní pruhy, ve dvou bude vedena doprava ve směru na Český Těšín, v jednom pruhu pak budou jezdit automobily ve směru na Příbor.

Objízdných tras moc není

Pro lidi, kteří budou od 1. června a v průběhu prázdnin Frýdkem-Místkem projíždět například na dovolenou na Slovensko, nebo do Polska, je lepší se městu úplně vyhnout.

Na Slovensko je lepší jet například přes hraniční přechod Bumbálka, do Polska bude vhodnější jet po dálnici D1. Ve Frýdku-Místku totiž bude možné opravovanou estakádu objet po jediném funkčním silničním mostě ve městě. A i na něm se čekají problémy.

"Objízdná trasa povede přes most na Revoluční ulici a dále po třídě T. G. Masaryka," vysvětluje Ivo Muras. "Na těchto ulicích a na ulici Anenská předpokládáme po zahájení opravy větší dopravní zátěž, která může mít vliv i na autobusovou dopravu," dodává.

Právě lidé cestující autobusy musí od 1. června počítat s možným zdržením spojů. Zvláště pak těch, které vyjíždí z nového autobusového nádraží. To totiž leží nedaleko opravované estakády a většina autobusů, zvláště pak linek vedoucích ve směru na Kozlovice, Hukvaldy, Brušperk či Nový Jičín musí počítat se zdržením.

Souběžně s opravou estakády je naplánována i oprava mostu přes řeku Ostravici, který na estakádu navazuje.

"Hodně jsme stáli o to, aby opravy probíhaly souběžně. Jsem rád, že se to povedlo," komentoval situaci náměstek hejtmana Daniel Havlík.

"Firma, která by měla most opravovat, je již vybrána. Pokud nedojde k nějakým komplikacím, měl by se most začít opravovat v průběhu června či července," dodal Pavel Gelnar z Ředitelství silnic a dálnic.

Kvůli opravě mostu a estakády bude průjezdnost silnice snížena na tři pruhy od mostu přes řeku Ostravici až téměř po křižovatku s třídou T. G. Masaryka.

Kvůli opravě mostu a estakády bude průjezdnost silnice snížena na tři pruhy od mostu přes řeku Ostravici až téměř po křižovatku s třídou T. G. Masaryka.







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.