Havarované pendolino je opravitelné, vymění se první vůz kromě podvozku

  • 88
Havarované pendolino lze opravit, domnívají se experti po prohlídce. Bude nutné vyrobit nový první vůz kromě podvozku. Výrobce vyčíslí cenu opravy. Škoda na vlaku se ani po podrobné prohlídce nezměnila, činí 150 milionů.

Informoval o tom vrchní přednosta Depa kolejových vozidel Praha Miroslav Kupec. 

Ten neopomněl ani připomenout, že strojvedoucí bržděním před tragickou nehodou u Studénky patrně zabránil větším škodám na zdraví cestujících i majetku. Při nehodě muž ovšem přišel o nohu a má zraněnou páteř. Kolegové vyhlásili sbírku, kterou se snaží zmírnit tyto následky nehody. Chtějí se přičinit o to, aby si mohl pořídit co nejkvalitnější protézu. (více zde).

Původně odhadovaná škoda, tedy 150 milionů korun, se nezměnila ani po středeční komisní prohlídce, které se účastnili zástupci Českých drah, pojišťovny a výrobce pendolin, společnosti Alstom. Ta nyní připraví drahám kalkulaci, kolik by oprava vozidla stála.

Oprava je prioritou, dráhy ji chtějí co nejrychleji

Pokud nebude oprava ekonomicky výhodná, zvažují České dráhy i jinou variantu, jako je například nákup podobného vozidla, která na italských železnicích v současnosti stále jezdí.

Prioritou je ale oprava, a to co nejrychlejší, aby se celá souprava mohla vrátit zpět do provozu.

Komise uvedla, že pendolino bylo před nehodou v naprostém pořádku a  nemělo jakýkoli podíl na této mimořádné události. 

Náraz, při kterém do vozu vlétly dvě tuny vážící palety plechových desek, zdevastoval jak kabinu strojvedoucího, tak i prostor za ní včetně šesti řad sedadel. Snížení rychlosti ze 160 na 142 kilometrů přispělo k tomu, že vozidlo nevykolejilo, což by vedlo k vyššímu počtu obětí i rozsahu poškození vozu.

23. července 2015

,