Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Karviná se dostala nejblíže stavbě obchvatu, čeká na něj od roku 1977

  8:27aktualizováno  8:27
Po více než třiceti letech stěžování si na dopravní situaci by se Karvinští mohli konečně dočkat. Stavba obchvatu, o kterém se ve městě hovoří už od roku 1977, kdy se poprvé objevil v územních plánech, je nyní patrně nejblíže ke svému uskutečnění.
Stavba obchvatu. Ilustrační foto

Stavba obchvatu. Ilustrační foto | foto: Ondřej Littera, MAFRA

Jaká je představa? Rok 2016 - vydání stavebního povolení, rok 2018 - zahájení stavby a v roce 2020 se po obchvatu projedou první automobily. Taková je časová osa projektu, který před nedávnem představilo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).

Karvinští z dřívějších zkušeností vědí, že radovat se předčasně není na místě. Mají totiž za sebou desítky let diskusí, výsledku se ale nedočkali. Prohlášení zadavatele nicméně nyní přeci jen nabádá k mírnému optimismu. „Plán je schválený. Nyní se stavba připravuje,“ potvrdila mluvčí ředitelství Nina Ledvinová z ŘSD.

Karvinští radní na nutnosti obchvatu postavili několik posledních volebních kampaní. Stal se jednou z prosazovaných priorit. O účelnosti vytlačení automobilů z centra města tak nepochybují.

Hlavními tahy projede denně dvacet tisíc automobilů

„Obchvat rozhodně potřebujeme, uleví od náporu tranzitní dopravy centrem města a přitom nezatíží jiné lokality ve městě,“ uvedl karvinský primátor Tomáš Hanzel (ČSSD) s tím, že hlavními tahy města v současnosti projede až dvacet tisíc aut denně.

Ředitelství silnic a dálnic ve své dokumentaci slibuje plynulejší dopravu, zvýšení bezpečnosti, ale i úsporu pohonných hmot a času. Dnešní průtah městem je totiž protkán několika světelnými křižovatkami. Navíc je o kilometr delší než plánovaná trasa obchvatu.

„Trasa byla volena s ohledem na co nejnižší zásahy do okolního prostředí,“ podotkl vedoucí oddělení komunikace ŘSD Jan Rýdl.

Obchvat ideálně napojí i průmyslovou zónu

Karvinský obchvat by měl dopravu odklonit z Nádražní ulice od železnice už před vjezdem do centra města, povede nad jezerem u Lodiček, podél zámeckého parku a za darkovským mostem se napojí na stávající silnici vedoucí do Českého Těšína.

„Ideálně umožní napojení průmyslové zóny Nové Pole na silnice směrem na Polsko i Slovensko a do budoucna pomůže taky průmyslové zóně Barbora,“ nastínil Hanzel další plusy plánované silnice.

Město se v současnosti také snaží ŘSD pomáhat s výkupy pozemků pro stát. „Práci jim navíc ulehčíme i tím, že některé pozemky převezmeme my sami. V současnosti dojednáváme podmínky,“ dodal první muž Karviné.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Publikum před prvním koncertem, o který se postarala Birdy.
Šéf Vítkovic: Areál pro Colours of Ostrava pojme až osmdesát tisíc lidí

Vyprodaný. Vydařený. Veleúspěšný. Takový byl podle organizátorů a většiny účastníků 16. ročník Colours of Ostrava, který skončil v neděli ráno v Dolní oblasti...  celý článek

Autobus MHD Ostrava.
Opozice v Ostravě žádá pro děti do 15 let MHD zdarma, koalice váhá

Když se vedení Ostravy nedávno pochlubilo, že přebytek hospodaření za rok 2016 činí rekordní sumu přes miliardu korun, opozice hned navrhovala, nač peníze...  celý článek

Z tohoto kolotoče údajně vypadl opilý muž.
Na pouti v Ostravě vypadl opilý muž z kolotoče. Houpal se a nakláněl

Nešťastná událost se v neděli odpoledne stala v ostravské městské části Polanka nad Odrou. Na pouti vyletěl z kolotoče muž, který podle prvotních informací...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.