Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Karviná se dostala nejblíže stavbě obchvatu, čeká na něj od roku 1977

  8:27aktualizováno  8:27
Po více než třiceti letech stěžování si na dopravní situaci by se Karvinští mohli konečně dočkat. Stavba obchvatu, o kterém se ve městě hovoří už od roku 1977, kdy se poprvé objevil v územních plánech, je nyní patrně nejblíže ke svému uskutečnění.
Stavba obchvatu. Ilustrační foto

Stavba obchvatu. Ilustrační foto | foto: Ondřej Littera, MAFRA

Jaká je představa? Rok 2016 - vydání stavebního povolení, rok 2018 - zahájení stavby a v roce 2020 se po obchvatu projedou první automobily. Taková je časová osa projektu, který před nedávnem představilo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).

Karvinští z dřívějších zkušeností vědí, že radovat se předčasně není na místě. Mají totiž za sebou desítky let diskusí, výsledku se ale nedočkali. Prohlášení zadavatele nicméně nyní přeci jen nabádá k mírnému optimismu. „Plán je schválený. Nyní se stavba připravuje,“ potvrdila mluvčí ředitelství Nina Ledvinová z ŘSD.

Karvinští radní na nutnosti obchvatu postavili několik posledních volebních kampaní. Stal se jednou z prosazovaných priorit. O účelnosti vytlačení automobilů z centra města tak nepochybují.

Hlavními tahy projede denně dvacet tisíc automobilů

„Obchvat rozhodně potřebujeme, uleví od náporu tranzitní dopravy centrem města a přitom nezatíží jiné lokality ve městě,“ uvedl karvinský primátor Tomáš Hanzel (ČSSD) s tím, že hlavními tahy města v současnosti projede až dvacet tisíc aut denně.

Ředitelství silnic a dálnic ve své dokumentaci slibuje plynulejší dopravu, zvýšení bezpečnosti, ale i úsporu pohonných hmot a času. Dnešní průtah městem je totiž protkán několika světelnými křižovatkami. Navíc je o kilometr delší než plánovaná trasa obchvatu.

„Trasa byla volena s ohledem na co nejnižší zásahy do okolního prostředí,“ podotkl vedoucí oddělení komunikace ŘSD Jan Rýdl.

Obchvat ideálně napojí i průmyslovou zónu

Karvinský obchvat by měl dopravu odklonit z Nádražní ulice od železnice už před vjezdem do centra města, povede nad jezerem u Lodiček, podél zámeckého parku a za darkovským mostem se napojí na stávající silnici vedoucí do Českého Těšína.

„Ideálně umožní napojení průmyslové zóny Nové Pole na silnice směrem na Polsko i Slovensko a do budoucna pomůže taky průmyslové zóně Barbora,“ nastínil Hanzel další plusy plánované silnice.

Město se v současnosti také snaží ŘSD pomáhat s výkupy pozemků pro stát. „Práci jim navíc ulehčíme i tím, že některé pozemky převezmeme my sami. V současnosti dojednáváme podmínky,“ dodal první muž Karviné.

Autor:


Nuda, nebo zápřah?
Nuda, nebo zápřah?

Kolik kroužků má mít vaše dítě?

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.