VIDEO: Z podchodu se stalo kluziště. Město jej raději nechalo uzavřít

  • 4
Podchod pod areálem českotěšínského nádraží je od úterního odpoledne z rozhodnutí města a železničářů částečně uzavřen. Spodní voda, která se v podchodu objevuje, totiž zmrzla a vytvořila nebezpečné ledové kluziště.

Podchod je uzavřen mezi druhým a čtvrtým nástupištěm, vlaky v Českém Těšíně tak budou do vyřešení situace přistavovány pouze ke kolejím prvního a druhého nástupiště.

Voda do podchodu vzlíná dlouhodobě. V létě to nebyl až takový problém, jenže teploty v posledních dnech, které klesaly až k minus dvaceti stupňům Celsia, vytvořily procházejícím lidem ledovou past.

Zamrzly žlaby i čerpadlo

„I přes snahu železničářů i úklidových čet se nedalo zajistit bezproblémový průchod. Zamrzly totiž odtokové žlaby a čerpadlo,“ podotkl starosta Vít Slováček.

Město se ale necítí být za situaci zodpovědné, zmíněná část podchodu totiž patří do majetku Správy železniční dopravní cesty (SŽDC).

Podchod místo lávky

Podchod pod železničním nádražím vznikl v 60. letech minulého století jako náhrada za železniční lávku nad kolejištěm, kterou dráhy nechaly zbourat. Podchod byl vždy v majetku státního dopravce. Město nechalo po revoluci přistavět bezbariérové východy z podchodu, nejdříve směrem k Bille v roce 1997, později u pošty v roce 2004. Oba podchody zvýšily komfort i bezpečí občanů i cestujících, jelikož již nemuseli přecházet frekventované silnice Jablunkovskou a Nádražní.

Již dříve společnost SŽDC nechala po jednání s městem vystavět ve své části dřevěnou lávku, která umožňovala projít suchou nohou přes část podzemní trasy, kde se hromadila voda.

„Po nástupu arktického počasí se však situace zhoršila,“ podotkla mluvčí těšínské radnice Dorota Havlíková.

Podle Kateřiny Šubové ze ŠŽDC se vzlínání vody začalo projevovat po rekonstrukci podchodu, do které státní organizace před nedávnem investovala.

„Předběžné závěry odborné analýzy, které si zadalo město Český Těšín, hovoří o pravděpodobném technickém problému v městské části stavby. SŽDC o problematice jedná se zástupci vedení města,“ uvedla mluvčí.

Podchod kromě toho, že slouží k přístupu na všechna nástupiště tamního nádraží, je také spojnicí mezi dvěma částmi města rozdělenými železnicí. Jako zkratku jej používají denně stovky lidí, a ve středu ráno od toho mnohé z nich neodradilo ani zmíněné uzavření.