Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Konečně. Silnice za 100 milionů svede auta mimo střed Svinova

  8:44aktualizováno  8:44
Prodloužená Bílovecká se ve středu 2. prosince v podvečer otevřela řidičům. Nový úsek silnice za více než sto milionů korun má ulehčit od dopravy lidem z Ostravy-Svinova. Ti na stavbu čekali přes deset let.

Ilustrační foto | foto: Alexandr Satinský, MAFRA

Nový úsek silnice, tři mosty, chodníky a veřejné osvětlení. To vše zahrnovala stavba takzvané prodloužené Bílovecké, která v Ostravě-Svinově vznikala poslední dva roky. Ve středu večer se po nově vybudované silnici projela první auta.

„Spojnice k dálnici odkloní nákladní dopravu mimo bytovou zástavbu Svinova, takže se v této části sníží hluk i prašnost. Řidičům se zase díky stavbě zkrátí čas průjezdu a celkově se zvýší dopravní bezpečnost,“ vysvětlil náměstek hejtmana kraje pro dopravu Daniel Havlík.

Místní lidé na obchvat čekali přes deset let. Situaci komplikoval i výkup pozemků od soukromých vlastníků.

„Nápad dostat automobily i nákladní auta z centra obvodu vznikl už před mnoha lety. Projektová dokumentace a stavba se však protáhly. Řidiči si stále zkracují cestu přes Svinov na Rudnou ulici i směrem na Opavu. Projíždí kolem dvou základních škol i mateřinek. Doufáme, že nová cesta frekventovaný provoz sníží,“ zmínila starostka Ostravy-Svinova Helena Wieluchová.

Nová prodloužená Bílovecká se napojuje na kruhový objezd před svinovským nádražím.

„Dále vede podél železniční trati směrem na Polanku nad Odrou, mimoúrovňově protíná Rudnou ulici a napojuje se na přivaděč k dálnici D1 z Polanecké spojky,“ popsal nový asi kilometr a půl dlouhý úsek Pavel Jankůj, jednatel společnosti SDS Exmost, která silnici stavěla.

Stavba se asi o měsíc zdržela kvůli propadajícímu se mostu

Podle něj se celá stavba asi o měsíc zdržela. Jeden z nových mostů se totiž začal propadat.

„Došlo k poměrně výraznému poklesu. Monitoring ukázal, že jsme na poddolovaném území, takže jsme veškeré další práce pozastavili a čekali, až si most sedne do závěrečné polohy. Skutečně se propadl na jedné straně asi o dva centimetry, na druhé pak skoro o čtyři. Je zajímavé, že i u tak velkých objektů je důlní činnost a nestabilní podloží znát,“ přiblížil Jankůj.

Celá stavba si vyžádala zhruba 107 milionů korun. „Přibližně 85 procent celkové částky pokryjí evropské dotace, 21 milionů dofinancoval kraj a téměř jeden a půl milionu korun poskytla Ostrava,“ vyčíslil hejtman kraje Miroslav Novák.

Letos kraj uskutečnil 95 dopravních staveb za přibližně 1,5 miliardy korun. Rekordní počet staveb zapříčinily evropské dotace, které kraj musel do konce roku proinvestovat.

„Už nyní připravujeme projekty za zhruba 1,6 miliardy korun na další evropské programovací období. Přestavby by se tak měla dočkat například estakáda Bazaly v Ostravě, průtah Horní Suché nebo silnice Frýdek-Místek – Lískovec,“ popsal plány na další dopravní stavby náměstek hejtmana Martin Sikora.







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.