Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Moravskoslezský kraj koupí auta za miliony. Kritiku považuje za hloupou

  8:12aktualizováno  8:12
V moravskoslezském krajském rozpočtu na rok 2013 je i sedm milionů korun na nové vozy pro vedení krajského úřadu. Jeho zástupci říkají, že nová auta jsou nutná, neboť ta dnešní už jsou nebezpečná. Od opozice přitom zazněly i námitky.

Moravskoslezský hejtman Miroslav Novák považuje výtky opozice k nákupu nových automobilů za laciné a hloupé. | foto: Josef Gabzdyl, iDNES.cz

Zkusit jen mírně zapochybovat o smysluplnosti plánované koupě nových služebních aut pro vedení kraje, to na posledním jednání moravskoslezských zastupitelů znamenalo příval emocí.

Čím jezdí vedení Ostravy a kraje

Vedení Moravskoslezského kraje užívá pět octavií z let 2003, 2004, 2005, 2008 a jeden superb s rokem výroby 2003.

Vedení Ostravy jezdí šesti superby z let 2008 až 2012, primátor pak v Audi A8 Long z roku 2007.

"Vy víte, že auta, která používáme, jsou zhruba sedm let stará. Nová se nekupovala, v žádném rozpočtu dřív nebyla. Tak za co si je dřívější náměstci koupili? Za sporožiro?" obořil se na opozičního zastupitele a kopřivnického starostu Josefa Jalůvku (ODS) hejtman Miroslav Novák (ČSSD).

Nejčastěji se jezdí na pražská ministerstva

Upozornil přitom, že dosavadní auta už mají najeto až 250 tisíc kilometrů, což je důvod pro obměnu hlavně s ohledem na bezpečnost cestujících. Námitka Josefa Jalůvky, jenž si myslí, že dosavadní vozy značky Škoda nejsou vraky a že peníze na koupi nových aut by bylo možné užít hospodárněji, je dle hejtmana laciná a hloupá.

"Už před čtyřmi lety, když se sociální demokracie dostala do vedení kraje, jsme měli na stole rozpočet, který připravovala ještě krajská rada pana Tošenovského (ODS). A tehdy počítal se sedmi miliony na nákup nových aut, neboť vozy měly už v té době najeto nějakých 150 až 200 tisíc kilometrů. Ale vznikla kolem toho tehdy bouřlivá diskuse a od koupě nových aut se ustoupilo," připomněl Miroslav Novák, který poslední čtyři léta, co byl náměstkem, užíval služební Škodu Octavii po exhejtmanovi Tošenovském.

"Ročně jsem najezdil zhruba padesát tisíc kilometrů zejména v souvislosti s cestami na fondy a do Prahy na ministerstva," řekl.

Konečná cena bude zřejmě nižší než sedm milionů

Nových šest až sedm aut (v případě, že bude pořízen i nový vůz pro hejtmana), chtějí zástupci kraje koupit brzy. "Zkraje roku bychom chtěli vyhlásit veřejnou obchodní soutěž," zmínil hejtman s tím, že je pravděpodobné, že finální cena bude dost možná nižší než sedm milionů.

"Uspořené prostředky budou určitě efektivně využity," podotkl Radim Fryč z oddělení vztahů k veřejnosti krajského úřadu a upřesnil také, že v plánu je koupě aut střední třídy s "normální" výbavou. Dosavadní auta zástupci kraje buď prodají zájemci, který nabídne nejvyšší cenu, nebo jimi nahradí už staré referentské vozy.







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.