Rekonstrukce velmi frekventované silnice I/11 mezi Ostravou a Opavou se sune

Rekonstrukce velmi frekventované silnice I/11 mezi Ostravou a Opavou se sune velmi pomalu. | foto: Alexandr Satinský, MAFRA

Krizový scénář pro silnice na Ostravsku: stavět se už nebude

  • 3
Nedostatek peněz ve státním rozpočtu se projeví také v počtu nově stavěných silnic v Moravskoslezském kraji. V příštím roce se nepočítá se zahájením žádné nové stavby, nebude obchvat Frýdku-Místku ani Třince.

Hodně dlouho si nebudou muset kupovat nové autoatlasy řidiči pohybující se po Moravskoslezském kraji. Po zprovoznění úseku rychlostní komunikace mezi Rychalticemi a Frýdkem-Místkem, které Ředitelství silnic a dálnic chystá na 13. prosinec letošního roku, se v příštím roce se zahájením žádné stavby nepočítá.

Nejočekávanější stavby

Obchvat Frýdku-Místku
Pokud vše půjde dobře a stavbu se podaří zařadit do unijních dotačních programů, mohlo by se začít stavět v roce 2014.

Obchvat Třince
Platí stejné podmínky jako u Frýdku-Místku.

I/11 Ostrava – Opava
Práce budou postupovat pomalu.

Smůlu tak budou mít například obyvatelé Frýdku-Místku či Třince, kteří čekají na potřebné obchvaty, nebo řidiči jezdící na trase mezi Ostravou a Opavou.

"V roce 2013 nebudeme zahajovat žádné nové stavby v Moravskoslezském kraji,"potvrdila zastavení stavebních prací mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Nina Ledvinová.

Jedinou nadějí peníze z Evropské unie

"Na úseku silnice I/11 mezi Ostravou a Opavou budou částečně pokračovat práce na rozestavěných objektech, ale jen do výše přidělených finančních prostředků z rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury a schváleného harmonogramu prací," dodala.

"Že se obchvat Frýdku-Místku nebude stavět v roce 2013, víme už dávno. Vše směřuje k tomu, aby byl zařazen do operačního programu, díky kterému by se k financování stavby mohl využít operační program Evropské unie, který bude zahájen v roce 2014," řekl náměstek frýdecko-místeckého primátora Dalibor Hrabec.

Po předchozích vyjádřeních jeho kolegů, kteří v posledních letech pravidelně slibovali, že se začne stavět "zřejmě už příští rok", jde o změnu, která více počítá s realitou.

Zahájení staveb obchvatů až v roce 2014

"Hlavní je, že se podle všeho dohodne ministerstvo dopravy a ministerstvo financí na tom, co a jak se bude dělat s lokalitou takzvaného Skatulova hliníku - ekologickým problémem na trase obchvatu. To už by snad neměl být problém. Co se výkupů pozemků týče, jsme téměř hotovi. Zbývá dořešit šest pozemků, kde zřejmě bude muset rozhodnout soud o vyvlastnění," dodal.

Několikrát museli odsouvat termín zahájení stavby také zastánci obchvatu Třince. "Reálné je zahájení stavby v květnu 2014," řekla třinecká starostka Věra Palkovská.

"Příští rok budeme proto mít čas na výběr zhotovitele stavby, budeme také čekat na evropské peníze, které začnou proudit právě v tomto roce. Díky úsporným opatřením, která byla na stavbě obchvatu navržena, se nám podařilo dostat její cenu do ekonomických limitů, které unie pro zařazení do svých programů požaduje, a hotova bude i majetkoprávní příprava. Nezbývá než doufat, že stát bude mít peníze na spolufinancování stavby," dodala.

Vinou úspor nepokročí kupředu ani silnice mezi Ostravou a Opavou (červená značka), obchvat Frýdku-Místku (modrá značka) a obchvat Třince (žlutá značka).

Vinou úspor nepokročí kupředu ani silnice mezi Ostravou a Opavou (červená značka), obchvat Frýdku-Místku (modrá značka) a obchvat Třince (žlutá značka).