Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kvůli nové silnici přišla Velká Polom o autobusové spoje

  8:53aktualizováno  8:53
Méně autobusů, zato dražší. Tak to vypadá po zahájení provozu na nové silnici I/11 mezi Ostravou a Opavou ve Velké Polomi. S výrazným zklidněním dopravní situace přišla i redukce počtu spojů.

Necelých 10 kilometrů nové silnice 1/11 z Ostravy na Opavu ulevilo vloni hlavně lidem z Hrabyně a Velké Polomi. | foto: Alexandr Satinský, MAFRA

Větší klid v obci, zato problém dostat se do práce. Tak vypadá život ve Velké Polomi po otevření přeložky silnice I/11 mezi Ostravou a Opavou podle osmatřicetiletého Miroslava Dedka.

„Co se týče automobilů, je tady klid. Ale kvůli nové silnici u nás v obci zrušili několik dálkových autobusových linek a my, co jezdíme na Opavu, máme problém dojet. První přímý spoj projíždí Velkou Polomí až po sedmé hodině ráno. Kdo chce jet dříve, musí přestupovat,“ stěžuje si Miroslav Dedek. „A autobusové linky, které tady zůstaly, okamžitě podražily. V řádu korun, když ale musíme přestupovat, zaplatíme i o patnáct korun více.“

Problém se zvýšením ceny jízdného připouští i starostka Velké Polomi Ludmila Bubeníková.

„Dálkové spoje se zrušily, zajíždění do obce by pro ně bylo ztrátové,“ připouští starostka. „Celkový počet spojů na Opavu je nižší, ale podařilo se nám některé dostat zpátky. Bohužel, každá mince má rub a líc, a toto je rub faktu, že se podařilo dostat dopravu z obce. Většina obyvatel Velké Polomi ale jezdí za prací i za studiem do Ostravy a v tomto směru zůstala dopravní obslužnost zachována na dobré úrovni.“

Problém, který Velkou Polom připravil o několik autobusových spojů, spočívá ve faktu, že zatímco dříve autobusy projížděly přímo obcí, nyní ji míjí po nově vybudované silnici I/11, díky níž se naopak Velké Polomi, ale i nedaleké Hrabyni, výrazně ulevilo. Automobily mířící z Ostravy do Opavy projížděly právě po této silnici a silně zde zatěžovaly životní prostředí. To vše nyní zmizelo. Nová silnice vede notný kus za obcí.

Delší trasa, vyšší jízdné

A právě to stojí za zdražením jízdného v autobusech ve směru na Opavu. „Pokud se někomu zvýšilo jízdné o patnáct korun, určitě to není v autobusech naší společnosti. Cena jízdného v linkách projíždějících Velkou Polomí stoupla o dvě koruny, u dlouhodobých časových jízdenek se cena nezměnila vůbec,“ vysvětluje Michal Scholz, ředitel osobní dopravy společnosti TQM – holding, která autobusovou dopravu ve Velké Polomi zajišťuje.

„K jeho navýšení jsme museli sáhnout proto, že se s otevřením nové silnice zvýšil počet kilometrů, které musí linka z Ostravy přes Velkou Polom do Opavy ujet. Do obce musí linka zajíždět po nové silnici, což je delší než původní trasa.“ Do Velké Polomi zajíždějí také autobusy společnosti Arriva Morava. I ony po zahájení provozu na nové silnici zvýšily cenu jízdného.

„Tím, že autobusy ujedou více kilometrů a zároveň jedou delší dobu, dostávají se do vyššího tarifního pásma integrovaného systému,“ přidává důvody zdražení jízdného Pavla Struhalová, ředitelka společnosti Arriva Morava.

S vyšší cenou jízdného musí lidé na trase mezi Velkou Polomí a Opavou počítat minimálně do roku 2018, kdy by měla být opět zprovozněna „stará“ silnice z Ostravy. V současnosti je přímé spojení přerušeno, čeká se na výstavbu mimoúrovňové křižovatky, auta mohou případně jezdit přes Krásné Pole.



VW Golf 1.4 TSI 2009 · Klima
VW Golf 1.4 TSI 2009 · Klima

r.v. 2009, naj. 67 249 km, benzín
196 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.