Český reprezentant Matěj Lasák při tréninku před světovým šampionátem v cyklokrosu. | foto: Alexandr Satinský, MAFRA

Cyklokrosař přišel před nedělním mistrovstvím o kolo za 120 tisíc

  • 43
Na letošním světovém šampionátu v cyklokrosu v Táboře skončil Matěj Lasák na 29. místě. Byl nejlepší mezi Čechy. Nyní se chystá na mistrovství České a Slovenské republiky, které se uskuteční v neděli v Žilině. Šampionát však pojede na tréninkovém kole, závodní mu totiž ráno někdo ukradl.

Stroj za 120 tisíc korun zmizel přímo z garáže rodinného domu v Ostravě-Pustkovci.

„Zloděj byl ohromně drzý, protože musel přejít asi sedmdesát metrů přes zahradu. Nezdráhal se nahlédnout do garáže a z ní kolo ukrást. Byla to otázka tří minut,“ řekla přítelkyně a manažerka českého reprezentanta Šárka Chmurová.

„Byli jsme částečně doma a částečně na zahradě. V noci nám garáž střeží alarm, ale přes den jej míváme vypnutý. Nikdy nás nenapadlo, že by ji mohl přes den někdo vykrást,“ dodala Chmurová, která je přesvědčená, že šlo o člověka, který šel okolo a chtěl něco ukrást.

„Nikdo z místních to nebyl. Všichni se tady známe. Nedaleko odtud je ubytovna pro lidi z lapáku. Z ní byl pravděpodobně tento zloděj.“

Kolo zloděj těžko prodá, míní český reprezentant

Ukradené závodní kolo je vybaveno sadou Shimano Durace a vysokými karbonovými koly.

„Ohromně mě to mrzí, protože se jednalo o limitovanou edici. Pro celý svět bylo vyrobeno asi dvě stě rámů. V Česku jich bylo snad jen pět. Jeden z nich jsem měl právě já,“ popsal Matěj Lasák, kterému se na tomto kole výborně jezdilo.

„Nedávno jsem na něm vyhrál závod na Masarykově okruhu v Brně. Řekl jsem si, že si ho schovám, nechám vyčistit a pojedu na něm až mistrovství republiky. Toho se už bohužel nedočkám,“ smutnil český reprezentant a upozornil, že zloděj kolo jen těžko prodá.

„Bylo totiž vyrobené na míru. Sedátko se nedá posunout ani výš, ani níž.“

Nedělní závod mistrovství České a Slovenské republiky v Žilině, na kterém nebudou chybět ani elitní čeští cyklisté Roman Kreuziger nebo Zdeněk Štybar, tak pojede na tréninkovém kole.

„Vždycky je lepší jet na závod se dvěma koly pro případ, že by se s prvním něco stalo. Každopádně vždycky volí závodník to, které má v top stavu. Bude si muset vystačit s jedním,“ podotkla Chmurová.