Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Linka z Ostravy do Paříže končí, naopak opět se začne létat do Vídně

  16:55aktualizováno  14. října 16:18
Provoz linky spojující ostravské Letiště Leoše Janáčka s letištěm v Paříži bude od začátku listopadu přerušen. Přerušení potrvá minimálně do jara, tedy po dobu zimního leteckého provozu. Naopak slovenská společnost obnoví před zhruba půlrokem zrušené lety do Vídně.

Odletová hala ostravského letiště v Mošnově. | foto: Alexandr Satinský, MAFRA

"S optimalizací letového řádu na zimní sezonu se předem počítalo. To je období, kdy linky nejsou tak vytížené a v moravskoslezském regionu není taková poptávka. Tomu se musíme přizpůsobit," řekla ČTK Vladimíra Dufková, mluvčí společnosti Travel Service, která aerolinky provozuje.

"Na jaře ale určitě plánujeme do Paříže znovu létat," doplnila Dufková.

Zpráva o omezení provozu přišla jen pár dnů poté, co letiště ohlásilo zvýšení frekvence letů mezi Ostravou a Paříží na tři lety týdně.

"Jediným argumentem pro posílení počtu rotací byly zřejmě blížící se volby, o zimním omezení počtu letů se vědělo dlouho dopředu," řekl Radim Gál z občanského sdružení Létejme z Ostravy, které podmínky na mošnovském letišti dlouhodobě kritizuje.

"Je ale divné, že k zastavení linky dochází v době, kdy počet letů omezuje i katovické a bratislavské letiště. Ostrava toho mohla využít," dodal.

Do Vídně až dvakrát týdně

Mošnovskému letišti však přes zimní měsíce nezůstane jen jediná pravidelná linka z Ostravy do Prahy.

Od ledna se totiž opět začne létat do Vídně. Dvakrát denně bude cestující přepravovat slovenská společnost Danube Wings. S lety ale začne už 12. listopadu, kdy letadlo do Vídně poletí každý pracovní den v pět hodin ráno a vracet se bude večer.

Nejlevnější letenka má stát necelých tisíc tři sta korun. "Plánujeme celoroční provoz, jen s krátkou vánoční přestávkou," řekl generální ředitel letecké společnosti Ján Rostáš. Linku chceme provozovat dvakrát denně letadly o kapacitě sedmdesáti cestujících.

Právě velikost nasazeného letadla je největším rozdílem mezi chystanou a do jara provozovanou linkou. Zatímco společnost Job Air ostravského podnikatele Daneše Zátorského létala na trase do Vídně do doby, než se na jaře dostala do finančních potíží, s letouny Saab pro tři desítky cestujících, nově nasazené letouny nabídnou dvojnásobnou kapacitu.

Letiště Ostrava - Mošnov

Mošnovské letiště se pyšní dlouhou přistávací dráhou, proto může přijmout i největší letouny světa.

"Je to pro nás výhoda, díky většímu počtu cestujících můžeme lépe operovat s cenami, protože náklady na provoz obou typů letadel nejsou nijak výrazně odlišné," vysvětlil obchodní ředitel společnosti Danube Wings Jaroslav Riečický. Nepochybuje ani o tom, že by se letadla nepodařilo naplnit, přestože do Vídně dříve létalo jen zhruba okolo dvaceti lidí denně. "Zdejší region má na to, aby se linka vyplatila. Věřím, že s množstvím cestujících nebude problém," dodal.

Na jaře by mohly přibýt další linky

Pro letiště přišla dohoda se slovenskou společností v nejvyšší čas, na začátku listopadu má být až do jara přerušen provoz na lince do Paříže a z Ostravy by se tak létalo pouze do Prahy.

"Jsem rád, že se nám podařilo dohodnout v relativně rychlém čase," kvitoval obnovení linky ředitel mošnovského letiště Pavel Schneider.

Linka do Vídně by v budoucnosti neměla být jedinou, kterou by největší slovenská letecká společnost z Ostravy měla provozovat.

"Uvažujeme o zavedení letecké linky do jednoho z velkých evropských měst, ale vše je opravdu ještě jen ve stadiu úvah, takže nemůžeme nic konkretizovat," řekl Ján Rostáš.

Obdobně hovoří i zástupci společnosti SmartWings, kteří také slibují rozšíření počtu destinací, kam by stálé linky mohly z Ostravy létat. Zatím SmartWings provozují, kromě charterových letů, jen linku do Paříže, jejíž provoz bude od začátku listopadu do jara přerušen. Zájemci na letenky do Vídně mohou už ode dneška využívat rezervačního systému dopravce. Ten garantuje nejnižší ceny jen části cestujících.

"Cena se samozřejmě bude odvíjet i od toho, kdy byla letenka zakoupena," vysvětluje Jaroslav Riečický. "Ta nejnižší bude platit zhruba čtrnáct dnů před odletem, pak bude stoupat až na 130 eur," dodal.

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.