Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Letiště v Mošnově strádá, počet pasažérů už druhý rok klesá

  12:49aktualizováno  12:49
Na někdejší sen, bojovat o pasažéry s polskými Katovicemi, může ostravské letiště v Mošnově zapomenout. Zatímco Katovice za minulý rok vykázaly 2,4 miliony cestujících, z Mošnova odletělo méně než 300 tisíc lidí. Letiště proto začíná více sázet na nákladní přepravu.

Letiště Mošnov v Ostravě | foto: Jaroslav Ožana, MF DNES

Nástup ekonomické krize srazil výsledky mošnovského letiště o pět let zpátky, v roce 2010 využilo nabídky ostravského vzdušného přístavu jen o čtrnáct tisíc pasažérů více než před pěti lety a jejich počet opět klesl pod 300 tisíc.

Nákladní přeprava

Rok        Tun

2004      1 526

2005      1 639

2006       2 043

2007       2 009

2008       1 652

2009       1 736

2010       1 926

Zdroj: Letiště Mošnov

 „Na počtu odbavených pasažérů v roce 2010 se výrazně podepsala jak doznívající ekonomická krize, tak i přírodní podmínky,“ řekla tisková mluvčí letiště Michaela Kubešová.

„Celkově klesl počet cestujících o devět procent, meziměsíčně byl nejhorší duben, kdy se počet odbavených pasažérů snížil o 32 procent, to bylo v době, kdy se letecká doprava v celé Evropě potýkala s následky působení islandské sopky," dodala mluvčí.

Provoz na letišti přitom měl vypadat úplně jinak. Podle plánů předchozího krajského vedení mělo letiště v roce 2015 využívat až 1,5 milionu pasažérů ročně a letiště mělo sloužit jako hlavní brána do světa nejen pro obyvatele Moravskoslezského kraje, ale i pro lidi žijící v přilehlých regionech, na Slovensku i v polské části Slezska.

To se už pravděpodobně nepovede, post hlavního vzdušného přístavu v regionu už pravděpodobně trvale převzalo letiště v Katovicích, jemuž se po propadu v roce 2009 opět vrátili cestující a za loňský rok odtud odletělo přes 2,4 milionu pasažérů.

Snad pomůže napojení na dálnici a železnici

„Ty plány předchozího vedení kraje byly, řečeno v uvozovkách, hodně smělé, myslím, že ani sami politici jim nevěřili,“ komentoval původní plány na rozvoj letiště náměstek hejtmana Miroslav Novák.

„Původní podnikatelský plán jsme již před časem výrazně přehodnotili, stále je pro nás důležitý vysoký počet pasažérů, ale nízkonákladové aerolinky bez přímých subvencí na letiště nepřijdou. Takže si na ně musí letiště vydělat. A tomu může pomoci například další rozšíření nákladní dopravy, kterou se v loňském roce podařilo navýšit. A snad bude její růst ještě rychlejší poté, co se podaří zprovoznit již vystavěný cargoterminál a dokončit napojení na dálnici a železnici,“ dodal náměstek hejtmana.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Stavitel Antonín Zavada v ruinách shořelého dřevěného kostela Božího těla v...
Pojišťovna za zničený kostel vyplatí 20 milionů a pomůže s dalšími náklady

Pojišťovna v případě vypáleného kostela v Třinci-Gutech uhradí zřejmě 20 milionů za zničenou stavbu, i náklady spojené s odstraněním trosek, úklidem požářiště...  celý článek

(ilustrační snímek)
V Opavě začíná oprava tahu na Hlučín a Polsko. Nákladní auta musí jinudy

Testem trpělivosti se načas stane průjezd Opavou. V pondělí tam začne oprava jednoho z nejvytíženějších tahů, silnice na Hlučínsko a Polsko. Pocítí ji i řidiči...  celý článek

Tragická nehoda zablokovala provoz na dálnici D1. Pro raněné přiletěl vrtulník.
Po nehodě na D1 na Novojičínsku zemřeli dva lidé. Dálnice hodiny stála

Při nehodě jednoho osobního a dvou nákladních aut na dálnici D1 na Novojičínsku zemřeli dva lidé. Silnice byla ve směru na Ostravu u Hladkých Životic několik...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.