Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Linka do Londýna prosperuje, jinak se ostravské letiště drží při zemi

  15:55aktualizováno  15:55
Ostravské letiště se ani letos podle všeho neodrazí od země. Pomáhá mu jen úspěch linky do Londýna. Věří však v lepší časy. Nyní za výrazného přispění Evropské unie investovalo do obnovy vozového parku a další techniky.

Mošnovské letiště si pořídilo i nové tahače letadel. | foto: Alexandr Satinský, MAFRA

Jedna z mála jistot, které mošnovské letiště dosud mělo, charterové lety, letos statistiky počtu přepravených cestujících příliš nerozsvítí.

"Jejich počet se snížil v porovnání s minulými roky zhruba o čtvrtinu," přibližuje ředitel letiště Pavel Schneider.

"Na jednu stranu se na tom určitě podepsala současná ekonomická situace, kdy lidé obracejí každou korunu a případné výdaje na dovolenou jsou tím posledním. Na druhou stranu pak strategie cestovních kanceláří, které raději nasazují odlety z Prahy," dodal.

Co letiště získalo za peníze z EU?

Vedle strojů na údržbu letištní plochy to byly i zařízení umožňující rychlejší a kvalitnější osobní prohlídky cestujících a rychlejší odbavování letadel.

Ta jsou důležitá právě při obsluze strojů nízko nákladových společností, které požadují co nejkratší prodlevy na zemi.

S obdobným problémem se zpočátku potýkalo i letiště v Katovicích, které je největším regionálním soupeřem mošnovského aerodromu. I zde totiž zaznamenali pokles počtu charterových cestujících. Od srpna se ale jejich počet začal zvyšovat a nakonec předčil loňská čísla.

Oproti loňsku budou muset pracovníci mošnovského letiště odepsat i cestující na trase Ostrava - Vídeň, jejíž resuscitace slovenskou společností DanubianWings trvá déle, než se počítalo.

Tahoun jménem Ryanair

Naopak nad očekávání dobrých výsledků dosahuje po svém spuštění v červnu tohoto roku nízkonákladová linka společnosti Ryanair do Londýna. Její úspěch jen umocňuje chybu, které se dopustilo vedení kraje před osmi lety, kdy nízkonákladové dopravce odmítalo.

"Lety společnosti Ryanair jsou vytíženy zhruba z devadesáti procent," přibližuje zájem o spojení s Londýnem Pavel Schneider. "A to v obou směrech. I proto se společnost rozhodla, ač původně počítala se zimním snížením frekvence letů ze dvou týdně na jeden, zůstat u dvou letů," dodal ředitel.

Mošnovské letiště moderně

Linku na londýnské letiště nevyužívají pouze lidé z regionu, ale i z Polska, Slovenska, výjimkou na palubě pak nejsou ani rodilí Angličané, Rusové nebo Ukrajinci.

    "Samozřejmě, že bychom byli rádi, kdybychom mohli zahájit lety do dalších destinací. Nějaká jednání v tomto směru už probíhají, ale nechci předbíhat," vysvětluje Pavel Schneider.

Sedmdesát procent dotace EU

"Jsme plně vybaveni na přijímání většiny typů letadel, díky dotacím Unie máme nejmodernější techniku na úpravu letištní plochy i pro další služby spojené s leteckým provozem," doplnil ředitel.

"Díky evropským fondům jsme teď pořídili vybavení za více než 338 milionů korun, přičemž dotace činila sedmdesát procent ceny," vysvětluje tisková mluvčí letiště Michaela Kubešová.

"Techniku nevyužíváme jen u nás, například hasiči s našimi speciálními vyprošťovacími vaky už čtyřikrát zasahovali při haváriích letadel na jiných letištích," dodala.







Hlavní zprávy

Cuketovo čokoládový chlebíček
Cuketovo čokoládový chlebíček

Potěšte rodinu rychlou dobrotou.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.