Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hyundai rozšíří lisovnu, práci zde najde dalších téměř dvě stě lidí

  19:57aktualizováno  19:57
Další nová pracovní místa by mohla do konce roku 2018 vzniknout v nošovické průmyslové zóně. V nové lisovně se budou vyrábět díly, které automobilka v současnosti musí dovážet až z Koreje.

Ilustrační snímek | foto: Alexandr Satinský, MAFRA

Současná lisovna společnosti Hyundai Steel v nošovické průmyslové zóně zaměstnává 57 lidí pracujících ve třech směnách. Na konci října příštího roku by to mohlo být až 249 pracovníků.

Vyplývá to ze studie EIA, kterou k plánu výstavby nové lisovny společnost Hyundai Steel zveřejnila.

„V současnosti jsou výrobky, které budou vyráběny v nové hale, dováženy z Koreje,“ zdůvodňuje firma účel výstavby nové haly ve zmíněné studii vlivu stavby na životní prostředí.

„Záměrem je vyrábět nadále dovážené díly přímo v Nošovicích, nikoliv v Koreji, tím dojde k optimalizaci dopravních nároků a přepravních nákladů,“ vysvětluje společnost své plány.

Automobilka navyšuje výrobu

Dalším důvodem rozšíření výroby lisovny je záměr sousedící automobilky Hyundai vyrábět až 385 tisíc automobilů ročně.

Původně byla automobilka stavěna se záměrem vyrábět 300 tisíc automobilů ročně s tím, že později může výrobu navýšit.

„Lisovnu má zájem stavět náš subdodavatel Hyundai Steel, který je také umístěn v průmyslové zóně Nošovice,“ řekl tiskový mluvčí nošovické automobilky Hyundai (HMMC) Petr Vaněk. „Vzhledem k malé velikosti firmy Hyundai Steel jim HMMC poskytuje administrativní podporu při přípravě potřebných dokumentů.“

Současný výrobní závod Hyundai Steel, bývalé Hysco, zpracovává svitky plechů, z nichž se později lisují například jednotlivé díly karoserií v hale, na kterou by měla navázat nová budova.

Spuštění výroby v říjnu příštího roku

„Celková plocha bude 51 626 m² včetně parkovišť, zpevněných ploch a zeleně. Plocha střechy, respektive plocha pod halou bude zhruba 21 tisíc m² a zpevněné plochy cca 17 332 m²,“ píše se ve s studii s tím, že společně s halou vznikne i nové parkoviště pro 182 aut.

„V nově navrhované hale budou umístěny lisy a zařízení na odvíjení a dělení plechů a dále budou v hale umístěny technologické celky na laserové řezání.“

Stavět chce korejská firma začít v srpnu letošního roku, spuštění výroby je podle studie EIA naplánováno na říjen roku 2018.

Navýšení výroby lisovny by mělo podle studie EIA odpovídat i navýšení dopravy. Ocelové svitky budou do nové lisovny dovážet kamiony, při plné výrobě odhaduje studie navýšení dopravy o 31 kamionů denně a také související nárůst osobní dopravy podle počtu zaměstnanců.

Do nošovické průmyslové zóny v současnosti denně přijíždí 1 036 kamionů pro automobilku HMMC, 216 míří do společnosti Mobis a 110 nákladních automobilů zásobuje společnost Dymos.

Samotná automobilka Hyundai v loňském roce vyrobila 358 400 automobilů, čímž dosáhla rekordní roční výroby a překonala rok 2015 o 16 200 vyrobených automobilů.

„Výrobní plán pro rok 2017 zůstává nezměněn: 350 tisíc vozidel jako v roce 2016,“ řekl Vaněk. „Vzhledem k tomu, že nošovický závod HMMC je jediným výrobním závodem společnosti Hyundai v Evropě, respektive v EU, představují hlavní odbytiště evropské státy, a to naprosto všechny - od Islandu přes Norsko, celou Evropskou unii a Balkán, až po Kypr a Maltu ve Středozemním moři.“





Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.