Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ministerstvo navedlo obchvat Bruntálu do slepé uličky

  7:38aktualizováno  7:38
Kamiony, hluk a prach. To všechno trápí Bruntál. Už více než dvacet let město usiluje o obchvat, který by městu ulevil od tisíců tranzitních vozidel denně.. Ještě nedávno to vypadalo, že jej bude mít. Jenomže pak ministerstvo dopravy odhalilo superplán.
Mnohdy obdobně vypadá doprava i v centru Bruntálu. (ilustrační snímek)

Mnohdy obdobně vypadá doprava i v centru Bruntálu. (ilustrační snímek) | foto: Jan Karásek, MAFRA

 "Stačí se projít kolem silnice nebo se projet autem několika křižovatkami ve městě a rychle pochopíte, proč Bruntál potřebuje obchvat," říká tiskový mluvčí města Jiří Ondrášek.

Bruntálem vedou dvě páteřní silnice, z nichž jedna přímo protíná město a vede jeho středem.

"Od té doby, co se otevřel hraniční česko-polský přechod ve Vysoké-Bartultovicích, se dramaticky zvýšila frekvence průjezdu těžkých aut středem města," sděluje mluvčí. Těžká dopravní auta, která jezdí přes Bruntál, město trápí.

"Je tady daleko více hluku a prachu. Zvýšilo se i riziko dopravních nehod. Intenzivně jsme se proto snažili jak u ministerstva dopravy, tak u majetkového správce dvou páteřních silnic, Ředitelství silnic a dálnic, vyjednat vybudování obchvatu," líčí Ondrášek.

Město začalo chystat přípravné podklady

Jednání byla úspěšná. To, že se obchvat postaví, vypadalo reálně. "Dokonce se začaly zpracovávat podklady pro pořízení územního rozhodnutí," pokračuje mluvčí.

Jenomže letos v lednu přišla rána. Ministerstvo dopravy odhalilo superplán, ve kterém popsalo, co všechno se bude stavět příštích patnáct let. Superkoncepci zveřejnilo na stránkách ministerstva dopravy. Plán vybudovat obchvat na Bruntálsku v ní ale chybí.

"Dlouhodobým cílem je v rámci,superstrategie‘ dokončení sítě dálnic a rychlostních silnic, které slouží České republice a zajišťují spojení se sousedními státy," vysvětluje tiskové centrum ministerstva.

Podle plánu obchvat nebude dalších patnáct let

Jak uvádí Nina Ledvinová z oddělení komunikace Ředitelství silnic a dálnic, letos se obchvat na silnici I/45 budovat nebude. Nejsou na to peníze. "Ani v superkoncepci ministerstva dopravy se v následujícím desetiletí s pokračováním stavby nepočítá," potvrzuje Ledvinová. Bruntálští tak přišli o veškeré iluze, že by tu obchvat v dohledné době mohl být.

Podle starosty Petra Ryse se zvyšující se počet nákladních aut a kamionů, které projíždějí středem města, musí řešit.

"Považuji za velmi smutné, že obchvat nebyl zařazen do záměrů ministerstva dopravy. Vybudování obchvatu je nutné. I nadále se proto budu snažit o navázání přímé komunikace s ministerstvem," ujišťuje starosta.

Bruntál nutně potřebuje obchvat.

Bruntál nutně potřebuje obchvat.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Jaromíra Hajdová ze Závišic na Novojičínsku má doma více než stovku lidových...
Na dožínky obléká do krojů téměř celou ves. Půjčit je chtěl i poslanec

Na kroje narazíte v jejím domě všude. Visí na věšácích na chodbě, nažehlené na sušáku na prádlo v obýváku, naskládané v ložnici a dokonce i v garáži. Během...  celý článek

(Ilustrační snímek)
PŘEHLED: Kandidátky do voleb 2017 pro Moravskoslezský kraj

Podívejte se na kandidáty pro volby do Poslanecké sněmovny, které se uskuteční 20. a 21. října 2017. Postupně budeme přinášet aktualizované volební kandidátky...  celý článek

Policisté pátrají po muži, který se pokusil znásilnit ženu v Ostravě
Žena se ubránila znásilnění na zastávce vymyšlenou chorobou

Neznámý muž se před pár dny v Ostravě pokusil znásilnit čtyřiačtyřicetiletou ženu. Ta ho od činu odradila vymyšlenou nemocí. Z místa činu pak s agresorem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.