Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Moravskoslezský kraj chce přilákat turisty z Číny, založil proto firmu

  15:09aktualizováno  15:09
Dřív David Karčmář jako obchodní ředitel Dolní oblasti Vítkovic kritizoval, že turistické cíle v regionu neumí spolupracovat a lákat cizince. Jako šéf nové společnosti MoravianSilesian Tourism, s. r. o., jejímž vlastníkem je Moravskoslezský kraj, to chce změnit.

Dolní oblast Vítkovic se stala nejnavštěvovanější mimopražskou atrakcí České republiky. | foto: Alexandr Satinský, MAFRA

„Obchodní společnost jsme založili po vzoru jiných krajů už v květnu. První a zatím jediný zaměstnanec ale nastoupil až koncem září. Teď se chystá přijmout další dva lidi a časem další,“ říká vedoucí krajského oddělení cestovního ruchu Petra Papoušková.

Nová společnost nebude prodávat zájezdy, nejde tedy o cestovní kancelář. Jejím úkolem jsou obchodní aktivity, které krajský úřad sám dělat nemůže.

Zahraniční turisté by mohli více jezdit i do Beskyd.

Zahraniční turisté by mohli více jezdit i do Beskyd.

„Moravian-Silesian Tourism bude jednat s cestovními kancelářemi, hotely či dopravci a připravovat hotové balíčky služeb pro tuzemské, ale hlavně zahraniční turisty. Zacílí na okolní evropské státy, ale také na silné trhy Ruska a Číny,“ vysvětluje Papoušková.

Z Číny vycestuje každý rok přes sto milionů turistů. Česko jich letos podle odhadů agentury CzechTourism navštíví asi 193 tisíc, tedy asi o jedenáct procent více než loni. Jenže dosud míří hlavně do Prahy.

David Karčmář se pokusí obrátit jejich pozornost i na Ostravu. „Skupiny čínských turistů poznávají během okružní cesty celou Evropu. Na každý stát tak mají jen jeden nebo dva dny, takže obvykle zamíří do Prahy a pak pokračují například do Polska. 

Naším cílem je, aby se Ostrava stala další zastávkou při jejich přejezdu,“ popisuje Karčmář, který byl donedávna obchodním ředitelem Dolní oblasti Vítkovic.

A právě tato nejnavštěvovanější mimopražská atrakce, která je stále častěji cílem cizinců, by se podle něj mohla stát i velkým magnetem pro čínské turisty. „Kromě industriálních památek jim nabídneme také zdejší hory,“ líčí Karčmář.

„Má to šanci. Zlákat by je mohla i golfová hřiště, protože golf je v Číně velmi oblíbený,“ míní socioložka Lenka Mynářová, která s Čínou spolupracuje na jiných projektech.

I tajemník Asociace cestovních kanceláří Michal Veber si myslí, že industriální památky a hory by mohly čínské turisty upoutat. Přesto je zatím skeptický. „I kdyby pro ně kraj vytvořil skvělou nabídku, neměl by si dělat iluze, že tam přijedou už příští rok. Je to běh na dlouhou trať,“ upozornil.

Strategický plán turistiky teprve vzniká

Cestovní kanceláře, které si v Dolních Vítkovicích objednávají prohlídky pro zahraniční klienty, často žádají také ubytování a další služby. Zaměstnanci jim obvykle předají různé kontakty, ale v regionu podle nich chybí garance komplexních služeb. A právě to je cílem nové destinační agentury založené krajem.

Její ředitel Karčmář dřív kritizoval, že turistické cíle v regionu nedokážou spolupracovat a společně lákat turisty. „Místo toho si konkurují a závidí. To je cesta do pekel,“ tvrdil donedávna.

Teď by chtěl nastartovat změnu i v této oblasti. „Zatím sice teprve vzniká strategický plán rozvoje cestovního ruchu v regionu, ale jednou z priorit bude určitě Moravskoslezská karta, která přiměje turistické cíle k větší spolupráci. Návštěvník kraje získá díky kartě komplexnější informace, propagační materiály, slevy i další výhody,“ nastínil.







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.