Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mošnovské letiště chystá nové linky, na provoz už dohlíží nová věž

  15:53aktualizováno  15:53
Už druhou pravidelnou leteckou linku z mošnovského letiště nabídne od podzimu nízkonákladová společnost Ryanair. Tentokrát do italského Bergama, které je jen 50 kilometrů od centra Milána.

Na Letišti Leoše Janáčka Ostrava v Mošnově na Novojičínsku začalo 9. června fungovat nové provozní středisko a řídicí věž za 133 milionů korun. | foto: ČTK

„Pro turisty z Česka to bude důležitá linka. Z Milána létá 88 linek do dalších destinací, přitažlivé bude určitě také město nebo nedaleké Alpy. Ale důležitá bude i pro cestující v opačném směru,“ řekl Denis Barabas, obchodní ředitel společnosti Ryanair v Ostravě.

Linka může být zajímavá i z pracovního pohledu. „V hotelech v horách poblíž Milána pracuje velké množství mladých lidí nejen z Moravskoslezského kraje, ale i ze Slovenska. I pro ty bude nová linka dobrá příležitost,“ poukázal na další využití linky ředitel mošnovského letiště Pavel Schneider.

Fotogalerie

Létat by se mělo začít 30. října, ve dvou rotacích týdně.

„Jeden let bude ve čtvrtek, druhý v neděli,“ upřesnil Barabas.

Do Londýna častěji

Nová linka do Milána ale nebude jedinou změnou, kterou na podzim Ryanair v Mošnově chystá. Díky velkému zájmu o lety do Londýna zvýší letecká společnost počet rotací.

„Nově budeme létat na londýnské letiště Stansted čtyřikrát týdně. To ve výsledku, spolu se zahájením provozu do Milána, znamená stoprocentní nárůst počtu letů, od něhož si slibujeme přepravu až 90 tisíc pasažérů ročně. To znamená 60procentní navýšení oproti současnému stavu,“ dodal ostravský obchodní ředitel Ryanairu.

A počet destinací, kam by se mělo létat z Mošnova, má na podzim ještě stoupnout.

„Pokud půjde vše dobře, rádi bychom spustili ještě letos lety do Helsinek a do Amsterodamu,“ řekl hejtman kraje Miroslav Novák. „Bude ale záležet na tom, zda stihneme včas podepsat smlouvy na provoz těchto linek, výběrové řízení ještě běží.“

Kraj nabízí finanční podporu pro rozjezd linky, podobně jako dotuje autobusovou či vlakovou dopravu v kraji. Zatímco podpora autobusových a vlakových linek je zaměřena na zajištění dopravní obslužnosti pro všechny obyvatele kraje, letecké linky by měly kraj přiblížit hlavně manažerům a investorům.

Pro linku do Milána podle hejtmana kraj s žádnou dotací nepočítá. „Přepravce dostane jen tradiční podporu pro rozjezd nových linek. Tu nabízíme všem, kteří chtějí pravidelné linky z Ostravy provozovat,“ řekl Novák.

Další linkou by mělo od září být spojení s exotickou Dubají. „Tato linka by měla spojovat jak turistické, tak obchodní cesty do exotického místa,“ řekl Schneider.

Dohled na provoz z lepšího místa

Letišti nové linky pomůžou bojovat se snížením počtu odbavených cestujících. Lidé totiž rychle reagují na problémy v cílových destinacích.

„Velké ztráty nám udělaly problémy v Tunisku nebo v Egyptě. Na těchto trasách bylo zrušeno mnoho letů a to se projevilo na počtu odbavených cestujících,“ upozornil ředitel letiště na úzké propojení mezinárodní situace se zájmem o cestování letadly.

Na chystané linky už od čtvrtka dohlíží řídicí letového provozu z nové řídicí věže, jež byla postavena v rámci integrovaného centra.

„Nová řídicí věž nahradila stávající objekt, který už nesplňoval požadavky na další rozvoj. Byl totiž umístěn mimo střed přistávací dráhy a navíc v prostoru bezpečnostní zóny letiště, což komplikovalo přístup zaměstnancům a servisním pracovníkům,“ řekl David Horák ze společnosti Hochtief CZ, která novou věž stavěla.







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.