Most v Bašce poničený letos v květnu.

Most v Bašce poničený letos v květnu. | foto: Moravskoslezský kraj

Most, který v květnu poničily povodně, se poroučí k zemi

  • 3
Dělníci začali demolovat bezmála padesát let starý most v Bašce na Frýdecko-Místecku, který letos v květnu poničila velká voda. Ta most v místě pilíře prohnula o třicet centimetrů a hrozilo, že se kostní konstrukce zbortí.

Těžká technika demoluje betonové pilíře mostu poničeného v květnu velkou vodou.

"Výstavba nového mostu by měla začít začátkem října 2010 a předání mostu do užívání se předpokládá koncem září 2011," řekla mluvčí kraje Šárka Vlčková.

Most v Bašce poničený letos v květnu.

Celkové náklady na demolici starého, výstavbu nového mostu a lávky pro pěší, která je již v provozu od poloviny srpna, kraj odhaduje na více než 90 milionů korun.

Demontáž mostu potrvá přibližně 14 dní až 3 týdny. Návrhem nové konstrukce se odstraní kritické místo, kterým je pilíř v hlavním proudu toku.

Vizualizace nového mostu a srovnání s mostem, který už se začal bourat.

"Navržená konstrukce bude respektovat stávající komunikaci i potřebnou rezervu nad hladinou stoleté vody," dodala mluvčí.

Místo dnešních tří pilířů v korytě bude pilíř pouze jeden, mimo hlavní proud řeky.

Takhle bude podle autorů projektu vypadat nový most v Bašce.

Namísto dnešního mostu o čtyřech polích bude tedy postaven most stejné délky, ale pouze o dvou polích.

"Nový střední pilíř, stejně jako krajní mostní opěry, budou založeny na železobetonových pilotech zapuštěných hluboko do podloží, takže jejich podemletí nebude už dále hrozit."

Pod mostem bude vytvořen prostor a příprava pro cyklistickou stezku, která je plánována podél toku Ostravice.

Most, který se v současné době začal demolovat je čtyřpólový a byl postaven v roce 1961. Délka přemostění je 93 metrů, nosná konstrukce je tvořena pěticí ocelových nosníků profilu a železobetonovou deskou.

Starý most v Bašce, který v květnu poničila velká voda, nahradí už v říjnu most nový.