Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Od července do září. Motoráky se vrátí na trať mezi Opavu a Jakartovice

  7:55aktualizováno  7:55
Rozhodnuto. Vlaky se na zrušenou trať mezi Opavou a Jakartovicemi vrátí v červenci a o víkendech budou jezdit až do září. Motoráky vypraví zatím neznámá pražská společnost.

Trampové mají nyní značný důvod k radosti, železnice Opava - Jakartovice obnoví víkendový provoz. | foto: Alexandr Satinský, MAFRA

Smuteční věnce, vzpomínky, poslední fotografie a videa. To vše na začátku dubna provázelo závěrečné jízdy vlaků na velmi prodělečné trati mezi Opavou a Jakartovicemi.

Na stesk po lokálce zapomeňte. Čtvrt roku po železniční tryzně se totiž motoráky vrátí.

Po několika vyjednáváních se obce mikroregionu Hvozdnice dohodly s krajským úřadem na tom, že uhradí prázdninové jízdy od začátku července do konce září. "První vlak vyjede v sobotu 5. července," potvrdil starosta Slavkova u Opavy Vladimír Chovanec.

Trať Opava - Jakartovice

Trať číslo 314 byla slavnostně zprovozněna 29. června 1892. Původně vedla až do Horního Benešova, ale po propadu podloží byla v úseku Svobodné Heřmanice - Horní Benešov v roce 1970 zrušena.

Vlak nyní zastavoval ve stanicích Opava-východ, Kylešovice, Otice, Slavkov u Opavy, Štáblovice, Dolní Životice, Litultovice, Mladecko a Jakartovice. Provoz motoráků skončil 6. dubna 2014.

Zdroj: Wikipedie

Po železnici budou jezdit stejné vlaky jako doposud, tedy staré motoráky řady 810, které jsou na regionálních tratích dosud nejrozšířenější. Každý víkendový den vyrazí z Opavy do Jakartovic a zpět třikrát: dvakrát dopoledne, jednou pozdě odpoledne.

"Z nákladů ve výši zhruba 260 tisíc korun přispěje krajský úřad částkou 150 tisíc, sumu ještě musí schválit radní," konstatoval náměstek hejtmana Daniel Havlík.

Obce mají písemné garance

Zdůraznil, že obnovení plného provozu, tedy i ve všední dny, nebylo ekonomicky únosné.

"Základní dopravní obslužnost by přišla opět na miliony korun a za chvíli bychom řešili stejný problém jako nedávno. Turistické spoje vyjdou mnohem levněji."

Z výběrového řízení na dopravce vzešla vítězně pražská společnost Railway Capital. Jednatele firmy se však redakci dosud nepodařilo kontaktovat a na internetu nejsou dohledatelné žádné její zkušenosti s drážním provozem.

"Máme písemné garance. Je to firma, která v letošním roce začíná také na Vysočině a v severních Čechách. Dlouho také spolupracovala s provozovatelem vlaků na Osoblažsku, odkud se také trochu učíme," uklidňoval starosta Slavkova u Opavy.

Bývalí strojvedoucí (zleva) Jiří Král, Vojtěch Pavera a Josef Toška ukazují...

Bývalí strojvedoucí (zleva) Jiří Král, Vojtěch Pavera a Josef Toška ukazují tabulku s označením původního motoráku Hurvínek, který kdysi na trati Opava - Jakartovice jezdíval. (6. dubna 2014)

Starostové přiznávají, že z obnovení trati budou mít radost zejména turisté, trampové, čundráci, prostě lidé, kteří spojů využívali pro oblíbené výlety.

"Ano, některým občanům se moc nelíbí, že zatímco oni jezdí náhradní autobusovou dopravou, tak trampům se vlaky vrátí. Jde však o kompromis," poznamenal starosta Litultovic Jan Raida.

Plán, že by vlaky zajížděly až za Jakartovice do Svobodných Heřmanic, padl. "Výpravní budova není v dobrém stavu. Pokud se však letní provoz vlaků uchytí, tak v příštím roce by to bylo realizovatelné," dodal náměstek Havlík.

To však předpokládá zájem cestujících. "Když trať končila, tak mnoho lidí říkalo, jaká je to škoda. Věříme proto, že bude zájem," konstatoval slavkovský starosta Chovanec.

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.