Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na terminál na okraji Ostravy si lidé zvykají těžce, stav se ale uklidňuje

  8:08aktualizováno  8:08
Na nový dopravní terminál Hranečník ve Slezské Ostravě si lidé z Karvinska zvykají těžce. Stěžují si na komplikace, které jim přináší povinné přestupování. Mnozí raději volí přímou trasu přes Vítkovice, mají ale jiné potíže.

Dopravní terminál Hranečník. | foto: Archiv DPO

Lidé, kteří pracovně či soukromě míří na terminál Hranečník ve Slezské Ostravě, se dnes konečně dočkali také otevření budovy, v níž je zázemí pro strážníky, řidiče hromadné dopravy i cestující.

„Celá budova bude zprovozněna najednou v pondělí 14. března v pět hodin ráno,“ uvedla minulý týden v pátek mluvčí města Andrea Vojkovská. „Čekárna pro cestující, kterou monitorují kamery napojené na dispečink městské policie, je otevřená nepřetržitě. Toalety jsou veřejnosti přístupné denně od 5 do 23 hodin, a to bezplatně.“ V prostorách, kde měla být původně prodejna občerstvení, je služebna strážníků. „Změnil jsem plány kvůli zajištění bezpečnosti cestujících,“ sdělil nový radní pro dopravu Lukáš Semerák.

V prvních dnech panoval zmatek

Terminál Hranečník je v plném provozu od 28. února. Veřejná doprava v Ostravě je díky tomu o něco šetrnější k životnímu prostředí. Pro řadu lidí dojíždějících z Karvinska je však komplikovanější a někdy i dražší. Svědčí o tom desítky stížností cestujících a vynucené změny.

Až do soboty 27. února mohly totiž autobusové spoje z Karviné, Orlové či Havířova mířící přes Slezskou Ostravu dojet do centra krajského města. Teď končí na Hranečníku a lidé musí přestoupit na tramvaj či trolejbus.

V prvních dnech panoval na terminálu zmatek, lidé si hledali nová spojení do cíle cesty v Ostravě a mnozí dali raději přednost přímé cestě z Havířova přes Vítkovice na zastávku ÚAN v Moravské Ostravě. Vyhnuli se tak sice přestupu na Hranečníku, ale autobusy na této trase byly přeplněné tak, že si cestující stěžovali. A dočkali se dočasných posilových spojů.

Nejhorší situace? Linka 443

„Situace se mění každý den. My ji společně se zástupci dopravců i kraje neustále vyhodnocujeme a reagujeme na připomínky cestujících,“ poznamenal jednatel společnosti Koordinátor ODIS Aleš Stejskal s tím, že nejhorší byla na začátku situace právě na lince číslo 443 spojující Havířov se zastávkou ÚAN. Dopravce proto od 7. března přidal na linku čtyři dočasné posilové spoje a chystá další změny.

„Od minulého pondělí jezdí na lince 443 navíc jeden autobus ráno z Havířova a tři odpoledne z Ostravy. Na páteční koordinační schůzce s dopravcem i krajem jsme se dohodli, že dočasné posilové spoje budou jezdit do konce března a od 4. dubna bude na lince platit nový jízdní řád. Naším cílem je rozložit odjezdy autobusů tak, aby v nich pokud možno všichni cestující seděli,“ řekl Stejskal.

Doplnil, že pro lidi z Karvinska, kteří jezdí na jednotlivé jízdenky, může být cestování s přestupem na Hranečníku dražší, než bývala přímá cesta do centra Ostravy.

„Stále více lidí si ale pořizuje kartu ODISku, se kterou je pravidelné cestování levnější a časově je cesta přes Slezskou Ostravu i Vítkovice srovnatelná. Navíc většina lidí stejně potřebuje ze zastávky ÚAN cestovat dál a přestupuje na tramvaj. Těm se pak vyplatí jet přes Hranečník. Přestup je tam komfortnější: zastávky jsou blízko sebe a teď přibylo i zázemí s čekárnou a toaletami,“ uvedl Stejskal.

Další novinkou, která platí od 7. března, je zavedení nového posilového spoje na lince 735 s odjezdem v 7:39 z Havířova, železniční stanice směrem na ÚAN. Jde o prodloužený spoj čísla 7 linky 752 z Třince, který už bude jezdit trvale. ̈

Jiné změny Koordinátor ODIS nechystá. Zatím. Stále totiž přicházejí další připomínky, například žádosti o přímé spojení Havířova s Ostravou-Jih. „Vše vyhodnocujeme a v případě potřeby budeme reagovat. Zatím se ale zdá, že lidé si na nový terminál zvykají a situace se uklidňuje,“ dodal Stejskal.







Hlavní zprávy

Baví vás vaření?
Baví vás vaření?

Inspirujte se recepty na eMimino.cz

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.