Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na rozkopanou Nádražní nemohou auta. Problémy dělá ale i chodcům

  9:46aktualizováno  9:46
Nádražní ulicí, která je jednou z nejfrekventovanějších tepen v Ostravě, neprojedou auta ani tramvaje, ale problémy mají také chodci. Obchodníci pak hlásí pokles tržeb.

Rozkopaná Nádražní ulice v Ostravě. | foto: Alexandr Satinský, MAFRA

Bagry, vytrhané koleje, zátarasy a zmatení chodci nevěřícně hledající mezeru v pletivu, kterou by mohli přejít na druhou stranu. Tak to nyní vypadá v centru Ostravy, kde vrcholí opravy Nádražní ulice. Je uzavřená pro auta i tramvaje, za které objížďkami jezdí náhradní autobusy.

Situace je ale nepřehledná i pro chodce. Opravované kolejiště je totiž v délce několika stovek metrů obehnáno pletivem, a lidé tak nemohou přejít na protější chodník.

„Je to zoufalé. Mířil jsem od Stodolní směrem k ulici Čs. legií a nemohl najít, kudy přejít. Došel jsem tedy až ke křižovatce na 28. října, přeběhl přes ni a podlezl zábradlí u bývalé textilie Ostravica. Tam mě ale odchytil strážník a upozornil, že příště musím po přechodu. Kdybych do centra nemusel k doktorovi, vyhnu se mu,“ popsal Jan Pavlica z Poruby.

Velký dopad má rekonstrukce také na místní podnikatele. Zatímco například na známé restauraci Spolek visí velký plakát provoz nepřerušen, jinde boj o zákazníky během oprav vzdali. Kavárna na zastávce Elektra zavřela a provoz zahájí až na podzim. Další obchodníci v ulici pak hlásí pokles tržeb během oprav až o polovinu.

„Padesát procent je to určitě. Věříme ale, že rekonstrukce pro nás likvidační nebude a vydržíme,“ popsal provozní kavárny a snack baru Petr Kuneš.

Tržby obchodníkům klesly až o šedesát procent

Stejně to vidí i majitelka obchůdku se zdravou výživou Eliška Kubačáková. „Popravdě jsem horší sezonu ještě nezažila - a to jsme tady 20 let. Lidé nechodí už od začátku oprav. V dubnu poklesly tržby o třicet procent a teď je to asi o šedesát. Chápu, že se ulice musí opravit, ale je to na hranici přežití. Navíc zásobovači se k nám nedostanou, takže vždycky domlouváme, kam dodávku mají přistavit,“ říká.

Úleva z nájmu, kterou stejně jako loni nabízí obchodníkům centrální obvod, se dotkne jen minima z nich. Většina má totiž provozovny v soukromých budovách.

„Čtyřměsíční nájem odpustíme jen lékárně, protože dva další nebytové prostory nemáme obsazeny. Chceme ale pomoct i obchodníkům kolem zastávky Stodolní, kterých se dotkly jak ty loňské, tak i letošní opravy. Jedná se o pět subjektů, kterým chceme slevit 16 procent z ročního nájemného,“ zmínila mluvčí obvodu Jana Pondělíčková.

Druhá fáze rekonstrukce, která zahrnuje výměnu kolejí, opravy kanalizace, inženýrských sítí a zastávek potrvá do konce listopadu. Město za ni zaplatí přes 81 milionů.

„Tramvaje by v ulici měly začít jezdit poslední srpnový víkend. Pro auta bude průjezdná až v prosinci tohoto roku,“ uzavřel mluvčí magistrátu Petr Havránek.

Témata: Kanalizace


Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.