Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nádražní ulice dosluhuje. Stavbaři tepnu centra Ostravy rozkopou

  11:02aktualizováno  11:02
Řidiče to nepotěší. Ve frekventované Nádražní ulici v centru Ostravy totiž dosloužila kanalizace. Město proto chystá kompletní rekonstrukci za téměř 308 milionů korun, která začne v březnu a potrvá téměř dva roky.

Frekventovaná Nádražní ulice je dnes ve špatném stavu. Příští rok začne její komplexní oprava. | foto: Josef Gabzdyl, iDNES.cz

„Stará kanalizace pod kolejemi je v havarijním stavu. Když už je nutné rozkopat celou silnici, musíme opravit i další inženýrské sítě, tramvajové koleje, vozovku i chodníky,“ říká primátor Petr Kajnar s tím, že většinu zaplatí město ze svého rozpočtu, ale třeba plynovod jeho vlastník.

„Koleje jsou z 80. let, jejich životnost je také u konce. Moderní kolejiště bude odhlučněné a bezpečnější,“ slibuje dopravní koordinátor projektu Vlastimil Šmiřák.

K odhlučnění kolejové dopravy přispěje několik novinek: místo panelů budou tramvaje jezdit po živičném povrchu, drážní těleso bude podložené anitivibrační rohoží a kolejnice obložené pryžovými bokovnicemi.

Zastávky mají být bezpečnější

Větší bezpečnost zajistí cestujícím zastávkové mysy.

„Zatímco teď musí lidé na zastávkách Stodolní a Elektra vstupovat do vozovky a přímo z ní nastupovat do tramvaje, po rekonstrukci budou chodníky na zmíněných zastávkách rozšířené o nástupiště s obrubníkem, které dosáhnou až ke kolejím. Auta už pak do lidí nenajedou. Budou muset počkat, než odjede tramvaj, a pak projedou kolem mysu po kolejích,“ vysvětluje hlavní inženýr projektu Bernard Hájovský.

Než bude celý úsek Nádražní ulice v délce asi 800 metrů vypadat tak, jak ho projektanti nakreslili, uplynou dva roky.

Stavbaři budou ulici opravovat po etapách. Poprvé kopnou do země v březnu. Tramvajová doprava zůstane sice zachovaná v obou směrech, ale zřejmě se zpomalí, protože funkční bude jen jedna kolej.

Řidiči aut to budou mít těžší. Od Elektry k ulici 30. dubna se sice po Nádražní ulici příští rok dostanou, ale opačným směrem ne. V roce 2016 se situace otočí.





Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.