„Stará kanalizace pod kolejemi je v havarijním stavu. Když už je nutné rozkopat celou silnici, musíme opravit i další inženýrské sítě, tramvajové koleje, vozovku i chodníky,“ říká primátor Petr Kajnar s tím, že většinu zaplatí město ze svého rozpočtu, ale třeba plynovod jeho vlastník.
„Koleje jsou z 80. let, jejich životnost je také u konce. Moderní kolejiště bude odhlučněné a bezpečnější,“ slibuje dopravní koordinátor projektu Vlastimil Šmiřák.
K odhlučnění kolejové dopravy přispěje několik novinek: místo panelů budou tramvaje jezdit po živičném povrchu, drážní těleso bude podložené anitivibrační rohoží a kolejnice obložené pryžovými bokovnicemi.
Zastávky mají být bezpečnější
Větší bezpečnost zajistí cestujícím zastávkové mysy.
„Zatímco teď musí lidé na zastávkách Stodolní a Elektra vstupovat do vozovky a přímo z ní nastupovat do tramvaje, po rekonstrukci budou chodníky na zmíněných zastávkách rozšířené o nástupiště s obrubníkem, které dosáhnou až ke kolejím. Auta už pak do lidí nenajedou. Budou muset počkat, než odjede tramvaj, a pak projedou kolem mysu po kolejích,“ vysvětluje hlavní inženýr projektu Bernard Hájovský.
Než bude celý úsek Nádražní ulice v délce asi 800 metrů vypadat tak, jak ho projektanti nakreslili, uplynou dva roky.
Stavbaři budou ulici opravovat po etapách. Poprvé kopnou do země v březnu. Tramvajová doprava zůstane sice zachovaná v obou směrech, ale zřejmě se zpomalí, protože funkční bude jen jedna kolej.
Řidiči aut to budou mít těžší. Od Elektry k ulici 30. dubna se sice po Nádražní ulici příští rok dostanou, ale opačným směrem ne. V roce 2016 se situace otočí.