Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: HZS Ústeckého kraje, Michal Hrdlička

Proti republikovému trendu. Nehod je letos na Ostravsku více než loni

  • 0
Jako kdyby se Moravskoslezský kraj vzpouzel kopírovat pozitivní vývoj ve zbytku Česka. Zatímco v České republice nehodovost ve srovnání s loňskem klesá a snižují se i tragické následky, na severovýchodě země tomu tak není.

„Od začátku roku do konce června jsme v kraji zaznamenali 4 336 dopravních nehod, tedy o osmadevadesát více než v loňském roce. Usmrceno bylo v roce 2015 i 2016 pětadvacet osob. V našich statistikách evidujeme o osm těžce zraněných osob méně, naopak lehce zraněno bylo o patnáct osob více než v loňském roce,“ uvedla policejní komisařka Lenka Sikorová.

Naopak v celé zemi za letošní pololetí zemřelo o 34 lidí méně než za stejné období v předešlém roce.

Na nepříznivý vývoj upozorňovali moravskoslezští policisté už letos na jaře. A slibovali, že nejméně v dubnu razantně zvýší počet kontrol. Ačkoliv jedním dechem připomínali, že více uniformovaných hlídek na silnicích může řidiče pozitivně ovlivnit jen nepřímo a navíc policisté nemohou být všude.

Výsledek? Nehodovost už není tak dramatická, ale pořád se drží hodně vysoko.

„Úspěšnost dopravně-bezpečnostních akcí spatřujeme i v tom, že klesá počet viníků dopravních nehod, kteří byli ovlivněni alkoholem,“ upozornila Sikorová.

Letní měsíce jsou nejnáročnější

Za prvních šest červencových dnů se v Moravskoslezském kraji stalo jedenáct nehod, při kterých zemřel jeden člověk, čtyři lidé byli těžce zraněni a čtyřicet lehce. Loni ve stejném období sice policisté vyšetřovali o šestadvacet nehod více, ale tehdy nikdo nezemřel.

Odborníci upozorňují, že letní měsíce jsou pro řidiče v mnoha ohledech náročnější než zbytek roku.

„Je důležité věnovat se řízení, odpočívat, dodržovat pitný režim a v případných kolonách neztrácet nervy. Často za zbytečnou nehodou stojí stres nebo právě únava,“ varoval celonárodní šéf dopravního sdružení BESIP Martin Farář.

Policejní komisařka Sikorová doplnila, že červenec a srpen jsou atypické také značně vyšší četností cyklistů i motocyklistů na silnicích a také větším množstvím dopravních komplikací vzhledem k vrcholící stavební sezoně.