Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová silnice uleví přetížené tepně v centru Ostravy

  13:55aktualizováno  13:55
Řidiči aut, které trápil pomalý průjezd centrem krajského města po Nádražní ulici, se konečně dočkali změny. Ostrava totiž prodloužila Porážkovou ulici a vybudovala tak nový průtah historickým jádrem.

Nová část prodloužené Porážkové ulice v Ostravě už slouží autům a od 1. září po ní budou jezdíit i trolejbusy. | foto: Magistrát města Ostravy

Pohodlný a rychlý. Takový je teď průjezd centrem Ostravy, když jedou řidiči po nové silnici v prodloužené Porážkové ulici.

"Lidé jsou konzervativní. Chvíli potrvá, než si zvyknou na novou trasu. Ale jakmile ji vyzkoušejí, budou ji rádi využívat. Vyhnou se totiž přetížené Nádražní ulici a jejím semaforům," míní náměstek primátora Ostravy Tomáš Sucharda.

Protože má na starost dopravu, nechyběl ve čtvrtek u slavnostního otvírání nového silničního úseku dlouhého 590 metrů, který město vybudovalo za 145 milionů korun.

Cesta i trolejbusová trať stály 190 milionů korun

Jelikož po něm vede i trolejbusová trať k Nové Karolině, celkové náklady se vyšplhaly na téměř 190 milionů. Většinu z toho, přesně 85 procent, zaplatí Evropská unie.

První auta vjela na nový úsek Porážkové (mezi ulicemi Švabinského a Žerotínovou) už ve čtvrtek kolem druhé hodiny po poledni. První trolejbus s číslem 105 však přiveze cestující k nákupnímu centru Nová Karolina až v neděli 1. září po čtvrté hodině ráno.

Pozdější zahájení trolejbusového spojení souvisí podle Suchardy s ukončením letního jízdního řádu a celkovými změnami trolejbusové dopravy ve městě.

"Do budoucna předpokládáme, že trolejbusová trať se prodlouží až k výstavišti, vznikne tak okruh po celém centru Ostravy," dodal ředitel Dopravního podniku Ostrava Roman Kadlučka.

Také on je přesvědčen, že cestující jsou velmi konzervativní, proto jim bude trvat, než si zvyknou a začnou novou linku využívat.

"Ale protože jde o přímé propojení vlakového nádraží a Nové Karoliny s centrem města, jsem si jist, že časem si tato linka získá významné postavení," míní.

Součástí novostavby bylo i prodloužení původního podchodu pod železniční tratí o podchod pod silnicí, který ústí ve známé Stodolní ulici. Ačkoli podchod je určený především chodcům, je upravený tak, aby jím v případě nutnosti mohly projet sanitky. Rychleji tak totiž mohou dostat pacienty z této části centra do městské nemocnice.

Nový úsek prodloužené ulice Porážkové v centru Ostravy.

Nový úsek prodloužené ulice Porážkové v centru Ostravy.







Hlavní zprávy

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.