Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

DPO slibuje cyklotramvaj i tým elitních řidičů. Zaplatí jim o čtvrtinu více

  7:49aktualizováno  7:49
Posilování spojů z velkých akcí. Zachování tramvajové linky číslo 10, která nestojí na všech zastávkách a rychle dopraví cestující ze sídliště Dubina až do centra města. A od srpna i provoz cyklotramvaje, která bude mít úchyty pro dvanáct bicyklů... To vše slibuje Dopravní podnik Ostrava (DPO) jako novinky na letošní prázdniny.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Josef Gabzdyl, iDNES.cz

Díky cyklotramvaji se skupiny lidí budou moci bezpečně dopravit i s koly linkou číslo 5 z porubské smyčky Vřesina až do Zátiší.

„O cyklotramvaj by asi byl zájem už teď, ale vůz dostává speciální úpravu, kterou musí schválit Drážní úřad,“ vysvětluje pozdější termín ředitel DPO Daniel Morys.

Tramvajová linka číslo 10 podle něj v minulosti o prázdninách nejezdila. „Letos ji ale zachováme, protože se v centru děje stále více akcí. Navíc v době konání velkých hudebních festivalů Beats for Love a Colours of Ostrava vypravíme 108 posilových spojů, do kterých se vejde až o 27 410 cestujících více, než při běžném provozu,“ dodává.

Nejlepší dostanou víc peněz

Paradox je, že DPO slibuje posilové spoje s 56 šoféry, ale kvůli chybějícím řidičům někdy nejedou ani řádné spoje. Třeba tento týden vynechalo několik spojů zmíněné desítky i tramvajové linky 4.

Situace se nejvíc vyhrotila v dubnu, kdy část přepracovaných a naštvaných řidičů odmítala sloužit další hodiny navíc a část odešla na nemocenskou. „Řidičům jsme navýšili základní hodinovou mzdu z 97 na 113 korun, ale je pravda, že ani to naši situaci neřeší. Spustili jsme nábor a nyní máme v přijímacím řízení 150 lidí. Jenže příprava řidiče tramvaje trvá asi tři měsíce, takže první nováčci nastoupí až v září,“ líčí Morys.

Zabránit výpadkům spojů však DPO hodlá i jinak. Plánuje zřídit unikátní „zásahový tým“. Podle Moryse půjde o elitní skupinu řidičů, kteří se naučí ovládat tramvaje, autobusy i trolejbusy, aby mohli zaskočit tam, kde bude zrovna potřeba.

„Máme asi tisíc řidičů, ale všechny tři trakce zatím neumí nikdo. Na konci roku chceme mít až 40 řidičů zaškolených na všechny vozy. Půjde o nejkvalifikovanější řidiče, které si budeme hýčkat. Zaplatíme jim asi o čtvrtinu víc,“ řekl Morys.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ostravští fandové během postupového duelu proti Znojmu
Cenová politika Baníku: Na Spartu či Plzeň dráž, jinak levněji

Po postupu do nejvyšší domácí soutěže přichází Baník Ostrava s novou filozofií cen jednorázového vstupného na zápasy. To poprvé v historii určí atraktivita...  celý článek

Technický ředitel Colours of Ostrava Josef Ženíšek říká, že festival by se...
Justice přivezou nejvíce vybavení v historii, říká šéf techniků na Colours

Technické zázemí festivalu Colours of Ostrava zajišťují více jak tři stovky lidí: staví pódia, budují ocelové konstrukce... Velí jim Josef Ženíšek. V rozhovoru...  celý článek

Ivo Kramoliš se svým prvním hadem, třiadvacetiletou krajtou vážící přibližně...
Tři uštknutí a dost. Ivo Kramoliš už chová jen nejedovaté hady

Ivo Kramoliš choval jedovaté hady jednadvacet let. Po třetím uštknutí se jich musel na nátlak rodiny vzdát. Ovšem hadům stále zůstal věrný. Momentálně má...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.