Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

U nádraží ve Studénce už se lidé nemusí bát. Přibyly zastávky i točna

  9:21aktualizováno  9:21
Větší bezpečnost pro cestující využívající jak železniční, tak autobusovou dopravu, si slibuje vedení Studénky od zprovoznění přestavěného bezprostředního okolí nádraží za jednadvacet milionů korun, na které z velké části přispěly evropské fondy.

U nádraží je teď bezpečněji. Studénka otevřela nový terminál. (30.10.2013) | foto: Alexandr Satinský, MAFRA

Co se změnilo

Terminál propojuje železniční dopravu s autobusovou, automobilovou, cyklistickou a pěší. Vznikla nová stanoviště autobusů, nově je možné bezpečně přejíždět přes nedaleký frekventovaný železniční přejezd.

"U budovy bíloveckého nástupiště vznikly dvě nové autobusové zastávky, které vyřešily problematický přístup cestujících na veřejnou dopravu. O pruh pro chodce se pak rozšířil nedaleký železniční přejezd, přibyla nová parkovací místa a točna autobusů veřejné dopravy," přiblížil největší změny místostarosta Miroslav Fabián.

Lidé, kteří ve Studénce několik let nebyli, by možná nejbližší okolí nádraží téměř nepoznali.

Zbourána byla i vodárenská věž i přilehlé objekty, novou podobu získala také cyklostezka.

Během stavebních prací vznikla společná komunikace pro cyklisty a chodce na Veřovické ulici.

Okolí nádraží v novém

"Tato hodně využívaná cesta, která spojuje ulici Matiční s přednádražním prostorem, byla po létech používání ve velmi špatném stavu a její rekonstrukce přispěje ke zlepšení dostupnosti mezi místní částí Studénky a nádražím," dodal místostarosta.

Výstavba dopravních terminálů je jednou z nejdůležitějších manter politiků posledních let. Nevzniknou ale všechny, které jsou naplánovány.

Příkladem dopravního terminálu, který cestujícím rozhodně pomohl, je například propojení nádraží v Ostravě-Svinově s přilehlým nově vybudovaným autobusovým nádražím pro spoje z Opavska a Novojičínska a zastávkami MHD, včetně tramvají, na nedalekých Svinovských mostech.

Podobné terminály by měly vyrůst také na dalších místech Ostravy, například na Hranečníku, který by se měl stát přestupní stanicí pro autobusy z Karvinska. Některé částečné stavební práce již začaly.





Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.