Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Obchvat Příbora už stojí. Až teď se řeší, kam s chodci

  11:58aktualizováno  11:58
Poklidná vycházka z Příbora do Kopřivnice nebo třeba až do Štramberku se od poloviny listopadu změní v adrenalinový zážitek. Nově vybudovaný obchvat Příbora totiž překřížil stávající Štramberskou ulici a lidé, kteří byli zvyklí chodit tímto směrem, se na druhou stranu dostanou jen "na vlastní nebezpečí".
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Martin Stolař, MAFRA

Přes silnici, po které budou auta uhánět směrem na Beskydy nebo do kopřivnické průmyslové zóny, nepovede minimálně rok žádný přechod. Rychlost aut neomezí žádná dopravní značka. Město Příbor chce problém vyřešit lávkou pro pěší a cyklisty. Má stát necelých 9 milionů korun a měla by do jednoho roku vyrůst v místech bývalé skládky.

Lávka přes silnici

Má stát do roka od otevření obchvatu Příbora, které je plánováno na polovinu listopadu. Lávka bude stát v místě bývalé skládky a její cena je vyčíslena na 8 až 9 milionů korun.

Peníze chce Příbor získat z dotačních programů EU. Pokud je nezíská, bude ji město platit z rozpočtu a stavět dva roky.

Lidé z Příbora se ovšem zlobí. Řešení podle nich přišlo pozdě. "Na to se přišlo až před dokončením obchvatu? Proč to někdo nepřipomínkoval dřív? Nemuselo to stát tolik peněz?" diví se například Jiří Linart.

Mohlo město žádat o lávku dříve?

Město podle vedoucího odboru územního plánování Jaroslava Šimíčka ale žádnou chybu neudělalo. "Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) nechtělo budovat žádné nové přechody nebo něco podobného, protože tam předtím žádné nebyly," uvedl Šimíček.

Podle mluvčí ŘSD Niny Ledvinové mělo město reagovat dříve. A problém mohl být dávno vyřešený. "K projektové dokumentaci, včetně dopravního značení, se mohl kdokoliv vyjádřit ještě před vydáním stavebních povolení. Město ale nepředložilo žádný návrh na zřízení lávky apod. Pokud by tak udělalo a navržený "prvek" by neomezoval dopravu na silnici I/58 a vyhovoval bezpečnostním předpisům, není důvod nesouhlasit," uvedla Ledvinová a doplnila, že lidé budou moci pro překonání obchvatu využít most, který stojí mezi Jičínskou a Štramberskou ulicí.

Příbor chce získat evropské peníze

Nově vzniklou křižovatku přirovnává Šimíček k té, která je ve Staré Vsi nad Ondřejnicí, na hlavním tahu na Ostravu. "Také tam není přechod a nikdo to neřeší. Lidé, cyklisté i řidiči se řídí pravidly silničního provozu," popsal Šimíček.

Peníze na lávku chce Příbor získat z dotací Evropské unie. "Pokud by se nám to z nějakého důvodu nepodařilo, je podle mne schůdné stavbu rozložit do dvou let a financovat ji z městského rozpočtu," dodal Šimíček.

Na mapě sice obchvat Příbora ještě není, ale značka ukazuje, kde lidé budou mít potíže s přejitím silnice.

Na mapě sice obchvat Příbora ještě není, ale značka ukazuje, kde lidé budou mít potíže s přejitím silnice.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Studenti Marek Kucbel a Barbora Švédová ukazují přístroj, který sbírá prach z...
Mladí ostravští výzkumníci zjišťují, jak účinněji zbavit silnice prachu

Mladí výzkumníci z VŠB - Technické univerzity chtějí vymyslet chemickou směs, která povede k účinnější likvidaci prachu z cest. Městská společnost Ostravské...  celý článek

(Ilustrační snímek)
PŘEHLED: Kandidátky do voleb 2017 pro Moravskoslezský kraj

Podívejte se na kandidáty pro volby do Poslanecké sněmovny, které se uskuteční 20. a 21. října 2017. Postupně budeme přinášet aktualizované volební kandidátky...  celý článek

V dopravních prostředcích MHD v Ostravě začali pracovat přepravní asistenti. A...
Lidé kritizovali výluku v Ostravě-Porubě. Město jim vyšlo vstříc

Jak opravit frekventovanou ulici 17. listopadu i s kruhovými objezdy a zastávkami v Ostravě-Porubě, a přitom zajistit objízdné trasy pro autobusy a zároveň...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.