Stavba nové části silnice I/58 okolo Skotnice  na Novojičínsku začíná, hotovo...

Stavba nové části silnice I/58 okolo Skotnice na Novojičínsku začíná, hotovo má být za tři roky. | foto: Alexandr Satinský, MAFRA

Zahájený obchvat u Příbora pomůže zóně, kraj jedná s firmami z USA a Koreje

  • 1
Bude dlouhý pouze tři kilometry, ale místní obyvatelé i kraj od něj čekají značný přínos. Obchvat Skotnice, jehož stavba ve čtvrtek slavnostně začala, totiž přinese nejen úlevu lidem v Příboře a Skotnici, odkud by měl stáhnout tranzitní dopravu. Pozitivní ekonomický dopad ale může mít pro celý Moravskoslezský kraj.

Pomůže totiž zlepšit dopravní napojení mošnovského letiště i zdejší průmyslové zóny, o jejíž pozemky prý projevili zájem dva velcí investoři. Ti mají přinést regionu tisíce pracovních míst.

Stavba obchvatu Skotnice začala ve čtvrtek v místní části Příbora, v Prchalově. Příbor je městem, na nějž bude mít nová silnice výrazný dopad.

„Lidé odsud stavbu vítají. Díky ní se dokončí obchvat Příbora a vyřeší se problémy na současné silnici I/58 v zastavěné části města. Dojde ke zklidnění dopravy a zlepší se průchodnost směrem na Ostravu,“ přiblížil příborský starosta Bohuslav Majer.

Politici, uprostřed hejtman Ivo Vondrák, si od nové silnice slibují výrazný přínos pro rozvoj průmyslové zóny Mošnov.

Největší dopad bude mít obchvat na Skotnici, kterou rozděluje stávající trasa I/58 na dvě poloviny. „Obcí nám dnes projíždí průměrně 13 tisíc aut denně. O obchvatu se přitom mluví už od roku 2008, takže z naší strany jde o vítanou stavbu,“ nastínila skotnická starostka Anna Mužná.

Silnice, která povede od Příbora, kde se u komunikace D48 napojí na obchvat města, a poté se mezi Skotnicí a Mošnovem připojí na stávající trasu I/58, má mít však dopady i na celý kraj. Významnou úlohu bude sehrávat při dopravní obslužnosti mošnovského letiště i zdejší průmyslové zóny.

„Jedním z hlavních požadavků potenciálních investorů, kteří do Mošnova chtějí přijít, je dobré dopravní napojení. Souvisí to i s našimi plány, aby letiště sloužilo nákladní dopravě,“ uvedl hejtman Moravskoslezského kraje Ivo Vondrák.

Investoři si už silnice všimli

„Minulý týden jsem měl dvě jednání s velkými investory z USA a Jižní Koreje, kteří mají o tuto oblast zájem. Všimli si, že se začíná budovat silnice, která pomůže zlepšit dopravní napojení zóny. Zatím o nich nesmíme mluvit, ale předběžně se jedná o tisíce nových pracovních míst,“ prozradil hejtman.

Mošnovu, který má už dobrou leteckou dostupnost a nedávno vybudované železniční napojení, tak přibude další logistická výhoda.

K tomu, aby bylo dopravní napojení letiště i průmyslové zóny dokonalé, však bude třeba vybudovat také obchvat Mošnova.

„Tuto stavbu jsme začali chystat společně s obchvatem Skotnice. V Mošnově se ale vyskytly problémy s řešením křižovatek v obci, celá stavba se tak posunula. V současné době je zpracována dokumentace pro územní rozhodnutí a čekáme, jak dopadne řízení EIA,“ informoval o dalším připravovaném úseku vedoucí výstavby ŘSD Ostrava Lubomír Hýbl.

Budování obchvatu Skotnice potrvá tři roky. Na trase bude i 150 metrů dlouhý hloubený silniční tunel. Díky němu nedojde k rozdělení Prchalova. Stavbu má na starosti společnost Eurovia, která vyhrála výběrové řízení s cenou 439 milionů korun. Silnice má být hotová v srpnu roku 2020.

Nová silnice se napojuje na už vybudovanou část obchvatu Příbora, tunelem projde přes Prchalov, mine obec Skotnice a napojí se na silnici I/58 v Mošnově.

Nová silnice se napojuje na už vybudovanou část obchvatu Příbora, tunelem projde přes Prchalov, mine obec Skotnice a napojí se na silnici I/58 v Mošnově.

Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz