Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Špatná zpráva pro Třinec. Obchvat se začne stavět až za dva roky

  15:55aktualizováno  15:55
Ani letos, ani příští rok, jak si přáli lidé z Třince, ale až v roce 2014 může začít stavba dlouho odkládaného obchvatu města. Podle starostky Věry Palkovské jde o nutný kompromis.

Lidé na Třinecku jsou z dopravní situace zoufalí, což loni v prosinci dali najevo protestní akcí. | foto: Adolf Horsinka, MAFRA

Ještě několik let budou muset řidiči jezdit po staré silnici I/11 vedoucí na Slovensko. Výstavba její modernější souputnice totiž nezačne dříve než za dva roky. Třinecká radnice i starostové okolních obcí přitom tlačili na to, aby se začalo stavět co nejdříve, pokud možno ještě letos. K tomu ale nedojde.

"Se zahájením práci na úseku Nebory-Oldřichovice se počítá v červnu roku 2014, na úseku Oldřichovice-Bystřice v květnu 2014," napsal třinecké starostce v dopise ředitel ostravské správy Ředitelství silnic a dálnic Tomáš Opěla.

Novou silnici na Slovensko potřebuje i Hyundai

Kdy se bude stavět další chybějící úsek, Třanovice-Nebory, zatím není jasné, přípravné práce zde postupují pomaleji než na dalších úsecích.

"Vzhledem ke stavu přípravy stavby je to reálný termín, ovšem z pohledu slibu splnění usnesení vlády z roku 2006 a častých dopravních kolapsů je to strašně pozdě," komentovala rok 2014 jako datum zahájení stavby třinecká starostka Věra Palkovská, která naráží na závazek české vlády společnosti Hyundai vybudovat kvalitní silnici směrem na Slovensko. Ten ale ještě nebyl naplněn.

"Samozřejmě bychom dostavbu silnice na Slovensko přivítali, ale bohužel to nemůžeme ovlivnit," vysvětluje mluvčí společnosti Hyundai Petr Vaněk. "Nová silnice by nám určitě pomohla, například v zimních měsících, kdy se několikrát stalo, že kamiony, které naši automobilku zásobují, uvázly," připomněl mluvčí Hyundai jeden z problémů, které zastaralá silniční síť na Třinecku podnikům v kraji přináší.

Většina potřebných peněz přijde z Evropské unie

Problémy při přípravách stavby silnice vedly k jejímu rozdělení na tři části. Dvě z nich by se měly začít stavět právě v roce 2014.

"Kdybychom se drželi toho, že se zahájí stavba, až bude stavba kompletně připravená, pak je ve hvězdách, zda by se začalo stavět v roce 2020 nebo 2040, neboť to nikdo není schopen odhadnout," vysvětlila rozdělení Věra Palkovská. "Musíme postupovat tak, aby kroky byly reálné. Harmonogram je postaven na tom, co už je hotovo a připraveno," dodala starostka.

Rozhodující pro plánování stavby bylo získání peněz. Ty by mohly být zajištěny ze zdrojů Evropské unie.

"Po jednání na ministerstvu dopravy jsme dali dohromady základní termíny a podmínky, za jakých je možné tento projekt realizovat. Velmi důležité je přidělit finanční prostředky v rámci programů EU, mít kladné ekonomické hodnocení a hlavně dokončit majetkoprávní přípravu, tedy dokončit výkupy pozemků," vysvětlil Tomáš Mráček z ŘSD.







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.