Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Obyvatelům Mošnova se nelíbí plánovaný betonový most hned za okny

  13:00aktualizováno  13:00
Část obyvatel Mošnova na Novojíčínsku se bouří proti plánovanému propojení obce s průmyslovou zónou u letiště. Součástí obchvatu totiž má být most, který má vyrůst hned vedle několika domů. Podle místních to znamená znehodnocené bydlení, špatnou dostupnost a za okny betonovou zeď.

Lidé se bouří proti plánovanému obchvatu (ilustrační snímek). | foto: Ondřej Littera, MAFRA

Problém s celým obchvatem nastává v místě, kde je plánovaný most, který propojí obytnou část s průmyslovou zónou. Prostor mezi domy je úzký a obyvatelům se proto záměr nelíbí.

"Samotný nadjezd na most je zásah do krajiny. Nelíbí se nám, že stávající silnice by se celá posunula směrem k nám a ještě by se zvedla. Byli bychom úplně utopeni, protože svah je už teď zvednutý. Místo stromů ve svahu bychom se dívali do betonové zdi," vysvětluje iniciátor petice Vladimír Rimmel.

Proti čemu lidé protestují

Části obyvatel Mošnova se nelíbí plánovaný nadjezd a napojení silnice z obce na obchvat I/58.

Kvůli navrženému nadjezdu budou mít hned u domů betonovou zeď.

Iniciátoři petice poukazují i na to, že se ke svým domům v případě potřeby nedostanou nákladním autem.

Žádají jiné řešení. Obec se proto chystá oslovit i ostatní obyvatele a nejspíš vyhlásí anketu nebo referendum.

A přidává další důvod k nespokojenosti. "Kdybych si třeba chtěl dovézt nějaký materiál nákladním autem, tak by se tam vůbec nedostalo, protože by se tam nevytočil," říká Rimmel.

"Proč právě tady, proč to neposunou třeba o padesát metrů dál, třeba jak je čerpací stanice," rozčiluje se paní, která bydlí v sousedství. Naštvaní obyvatelé sepsali petici, pod kterou se podepsalo 15 lidí. Není to moc, problém se totiž týká jen několika domů.

Napojení obce na zónu jinak řešit nejde

A proč se vlastně most bude stavět? "V současnosti jsme napojeni přímo na letiště a průmyslovou zónu. Ovšem tím, že se silnice přeloží a vznikne z ní rychlostní komunikace, tak nebude možné úrovňové křížení. To znamená, že se z Mošnova do průmyslové zóny a na letiště nedostaneme," říká starosta Mošnova Roman Máca a dodává: "Protože mnoho našich lidí tam pracuje, vznesli jsme požadavek na spojení."

Podle starosty jsou tři možnosti, jak problém řešit, a ty chce také lidem navrhnout v anketě nebo v referendu. "Chceme, aby se vyjádřili k tomu, zda-li souhlasí s odříznutím obce od průmyslové zóny a od letiště. Anebo bude připojena prostřednictvím mostu tak, jak je obchvat naprojektován, eventuálně bude napojena pouze lávkou pro pěší," říká Máca.

Podle ředitele Správy Ředitelství silnic a dálnic Ostrava Pavla Veličky se problém jinak řešit nedá. "Pokud bude trvat požadavek obce, provést dopravní napojení v tomto místě, tak z našeho pohledu je to jediné možné řešení," říká Pavel Velička.

Termín, kdy by se měl obchvat Mošnova stavět, zatím jasný není.

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

V ubytovně pro 105 lidí žijí jednotlivci i rodiny, které nemají kam jít....
V Moravské Ostravě žádají konec ubytovny. Nájemníci prý hlučí, fetují a kradou

Několik set obyvatel rezidenční čtvrti okolo restaurace Slunečnice v Moravské Ostravě má obavy. Sepsali petici, ve které žádají zrušení ubytovny v Sadové...  celý článek

Stavitel Antonín Zavada v ruinách shořelého dřevěného kostela Božího těla v...
Ve sbírce pro vypálený kostel v Gutech je už 630 tisíc korun

Od jedné koruny až do částky 150 tisíc zatím poslali lidé do sbírky na obnovu vypáleného kostelíku v třineckých Gutech. Celkem se tak už vybralo přes 630 tisíc...  celý článek

Stavitel Antonín Zavada v ruinách shořelého dřevěného kostela Božího těla v...
Pojišťovna za zničený kostel vyplatí 20 milionů a pomůže s dalšími náklady

Pojišťovna v případě vypáleného kostela v Třinci-Gutech uhradí zřejmě 20 milionů za zničenou stavbu, i náklady spojené s odstraněním trosek, úklidem požářiště...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.