Auta i trolejbusy jezdí v současné době kyvadlově, technici kvůli opravám museli upravit i troleje.
Původně se zdálo, že za havárii mohou dlouhé deště, které viadukt v Olomoucké ulici podemlely. Přímo na silnici z něj totiž začátkem června vypadla hromada kamení a zeminy. Průzkum ale ukázal, že most, po kterém nad frekventovanou silnicí jezdí rychlíky na Krnov, Jeseník či Olomouc, je na hranici životnosti.
Průjezd pod ním bude částečně uzavřen až do půlky července. "Dopravní opatření jsme stanovili do 13. července 19 hodin," informovala mluvčí moravskoslezského krajského úřadu Petra Špornová. Cesta pod mostem je totiž krajská.
Most dosloužil. "Je z roku 1872 a byl postaven původně s životností sto let. Začátkem června došlo k sesuvu kamenů jedné z podpěr v rozsahu asi tří metrů čtverečních. Došlo ke ztrátě stability bez vlivu na stoprocentní bezpečnost dopravy na mostu," popsal mluvčí Správy železniční a dopravní cesty Jakub Ptačinský.
Bídný stav viaduktu |
Dělníci ho teď musí zajistit, zapažit a zafixovat. "Pak přijde na řadu oprava podpěr ocelovými kotvami. Současný stav nijak neohrožuje dopravu," ujistil Ptačinský.
Dodal, že tato oprava je zatím provizorní. "Most je starý a je potřeba se mu věnovat. Právě se připravuje projektová dokumentace na jeho kompletní obnovu. Aby mohl vydržet dalších sto let," vysvětlil Ptačinský.
Kdy budou Opaváci jezdit pod novým železničním mostem, se ale neodvažuje zatím ani odhadovat. "Záleží, jak nám budou nakloněny evropské fondy. Jejich spolufinancování podobné opravy urychluje. Pokud bychom na evropské peníze nedosáhli, museli bychom obnovu mostu platit ze svého rozpočtu, což by bylo časově náročnější," uzavřel Ptačinský.