Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

K částečně dokončenému terminálu na Hranečníku už zajíždějí tramvaje

  14:55aktualizováno  14:55
Hotový bude až příští rok, na nově vybudovanou část ostravského terminálu Hranečník však zajíždějí tramvaje už od úterního rána. Při cestě na opravovaný uzel tak už Ostravané nemusejí v centru přestupovat na náhradní autobusy.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Josef Gabzdyl, iDNES.cz

Tedy s jednou výjimkou. „Spoje tramvajových linek číslo 4 a 12 jezdí od úterního rána po svých původních trasách, upraveny ale budou jejich jízdní řády do prázdninového režimu. Spoje linky číslo 14 však budou až do 30. srpna nahrazovat autobusy kvůli pokračující rekonstrukci Nádražní ulice,“ uvedl mluvčí Dopravního podniku Ostrava Miroslav Albrecht.

Investorem terminálu Hranečník je město. „Celá stavba bude stát 156 milionů korun a hotová má být na konci února. Na tamních parkovištích by pak měly končit svou trasu autobusové linky přijíždějící z Karvinska. Kraj o tom jedná s dopravci, já se zástupci měst,“ řekl ostravský náměstek primátora pro dopravu Ivo Hařovský s tím, že od jara budou na Hranečník jezdit i trolejbusy.

Ostrava jen letos buduje tři dopravní terminály. První z nich, v Hulvákách, stál 70,5 milionu korun a je už několik týdnů ve zkušebním provozu. „Definitivně nám ho stavbaři předají 30. srpna,“ poznamenal Hařovský.

Jako poslední by měl být v listopadu hotový autobusový terminál Dubina za 10 milionů korun. „Jde o předpokládaný termín, protože se tam vyskytly problémy se znečištěním podloží. A teď záleží na tom, jak dlouho potrvá jeho vyčištění,“ vysvětlil Hařovský.

Na Dubině by pak měly podle radního končit svou trasu mnohé z autobusů přijíždějících z Novojičínska. „Některé spoje pojedou dál, ale naším cílem je nepouštět do města autobusy s naftovými motory, které znečišťují životní prostředí víc než třeba elektrobusy,“ řekl Hařovský.

Stavba třineckého terminálu má zpoždění

Moderní přestupní uzly, které nabízejí cestujícím větší komfort, bezpečí i nové služby, postupně vznikají v různých místech regionu. Většinu nákladů, až 85 procent, totiž platí Evropská unie. V pondělí například začal naplno fungovat terminál v Bruntále, který usnadňuje přestup mezi autobusy i vlaky (psali jsme o něm zde).

„Všechny autobusové spoje nyní přijíždějí ke společnému nástupišti, lidé tak nemusejí přebíhat jako v minulosti. Dočkali se toalet a také informačních služeb včetně bezplatného připojení k internetu,“ popsal některé z výhod nového terminálu za 56 milionů korun (bez DPH) mluvčí města Jiří Ondrášek.

Na nový terminál se těší i obyvatelé Třince, kde se do jeho výstavby pustilo město společně s Českými drahami. Tam je ale stavební firma Zlínstav ve skluzu.

„Spolu s městem situaci řešíme. Pokud by firma nestihla předat dílo do konce letošního roku, nemohli bychom jako investoři čerpat schválené evropské dotace a museli bychom je žádat po staviteli,“ konstatovala mluvčí Českých drah Kateřina Šubová.

Celá stavba bude stát 156 milionů korun a hotová má být na konci února.







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.