Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ostrava chce zábavné muzeum městské dopravy, shání kreativní nápady

  13:55aktualizováno  13:55
V zanedbaném průmyslovém prostoru mezi Hlavním nádražím a opraveným náměstím Svatopluka Čecha v Ostravě-Přívoze má do tří až čtyř let vyrůst moderní Muzeum městské hromadné dopravy. Vybudovat ho chce na své náklady město, jehož dopravní podnik vlastní cennou kolekci historických vozů.

Novým muzeem v Ostravě by měla projíždět historická tramvaj Barborka. | foto: Alexandr Satinský, MAFRA

Radní už schválili veřejnou soutěž na ideový návrh muzea. „Přihlásit se může kdokoli. Soutěžní návrhy je nutné odevzdat do konce července. Vítěz může získat odměnu až dva miliony korun,“ říká radní pro dopravu Lukáš Semerák.

Město už vyzvalo k účasti sedm společností z Česka i zahraničí. „Jsou to architektonické kanceláře, ale i výstavní firmy a kreativní studia. Nechceme totiž budovat klasickou výstavní expozici, ale hravé muzeum s moderními technologiemi, kde se mohou rodiny bavit třeba celý den. Proto chceme od autorů ideových návrhů získat mix nápadů a představ, co všechno by tam mohlo být,“ vysvětlil radní.

Ostravské historické tramvaje nyní stojí v depu Dopravního podniku a veřejnost...

Ostravské historické tramvaje nyní stojí v depu Dopravního podniku a veřejnost si je může prohlédnout jen mimořádně.

Město má pro muzeum vyčleněny pozemky o rozloze 22 tisíc metrů čtverečních. K těm však mohou autoři návrhů připojit i okolní prostory a navrhnout jejich úpravy.

„Naše představa je například taková, že celý areál muzea mezi ulicemi Wattovou a Špálovou obkrouží koleje, po nichž bude jezdit historická tramvaj Barborka,“ nastínil Semerák.

„Autorům ale necháváme zcela volnou ruku. Nestanovili jsme ani žádné podmínky týkající se demolic nebo zachování stávajících průmyslových hal a dalších budov. Součástí návrhů však musí být i odhadované náklady na vznik muzea. A ty by zřejmě neměly překročit hranici 270 milionů,“ dodal radní.

O Muzeu dopravy se v Ostravě mluví už léta. Vznikaly různé studie. Jedna počítala například s lokalitou vítkovického nádraží (podrobněji o projektu).

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.