Jedno křídlo Nové radnice v Ostravě zůstává prázdné.

Jedno křídlo Nové radnice v Ostravě zůstává prázdné. | foto: Michal Sváček, MF DNES

Ostrava má část radnice prázdnou, úředníci ale pět let zůstanou v nájmu

  • 13
Velké stěhování ostravských úředníků se odkládá. A to nejméně o pět let. Na tak dlouhou dobu totiž krajské město prodloužilo nájemní smlouvy s privátními vlastníky budov v ulicích 30. dubna a Gorkého. V první sídlí odbor dopravně správních činností, do druhé si lidé chodí pro občanské průkazy a cestovní doklady.

Minulé vedení města přitom plánovalo, že úředníky z obou budov sestěhuje do uvolněného křídla Nové radnice. To před necelým rokem opustil centrální obvod.

Vedení Moravské Ostravy a Přívozu, které mělo dlouhodobé neshody s vedením města, si pronajalo budovu bývalé České spořitelny, ze které vybudovalo vlastní radnici (podrobněji zde).

„Nechápu, proč teď město bez výběrového řízení prodloužilo na celých pět let smlouvu s vlastníky budov, kteří ani nejdou dohledat,“ zlobil se na veřejném jednání zastupitel města a Moravské Ostravy Lukáš Semerák z opozičního hnutí Ostravak. „Za tu dobu zaplatíme přes šedesát milionů korun za nájem a služby. Za tytéž peníze mohlo město uvolněné křídlo magistrátu opravit a nastěhovat své úředníky tam.“

Radnice úřadu Moravské Ostravy a Přívozu sídlí v bývalé budově spořitelny.

Primátor Tomáš Macura (ANO) potvrdil, že jedno křídlo magistrátu zatím zůstane prázdné. A netajil, že volné jsou i další kanceláře. Přesto Semerákovu kritiku nehospodárnosti odmítl. Podle něj by se městu stěhování nevyplatilo. 

„Porovnali jsme několik variant. Jako nejvýhodnější řešení vyšlo prodloužení pronájmu. Odbor dopravně správních činností má spoustu dokumentů, potřebuje pro ně prostory s vyšší nosností. Výhledově by se mohl nastěhovat do míst, kde nyní sídlí Moravskoslezská vědecká knihovna. Rekonstrukce křídla, které opustila Moravská Ostrava, by se pro potřeby tohoto odboru prodražila. Počítáme s tím, že je opravíme pro běžné kanceláře,“ líčil Macura. 

Kdy oprava začne, nikdo netuší. V letošním rozpočtu na ni peníze nejsou. Podle primátora se ale do volných kanceláří postupně nastěhují úředníci z budovy, kterou město prodá úřadu práce, ale i z domu v Husově ulici, ve kterém chce město vybudovat byty: „Jednám i s centrálními úřady, třeba s Andrejem Babišem o nastěhování finančního úřadu.“