„Trať měří asi tři kilometry a vede z mostu Miloše Sýkory na Hranečník, kde město buduje přestupní terminál. Tramvaje už na Hranečník jezdí, ale celá stavba bude hotová v únoru. Pak tam začnou jezdit i trolejbusy. S pohonem na baterie pojedou i do Radvanic a Bartovic,“ uvedl mluvčí Dopravního podniku Ostrava Miroslav Albrecht.
Výstavba trolejbusové tratě stála šedesát milionů korun. Město však hradilo ze svého rozpočtu jen menší část, 85 procent nákladů zaplatí Švýcarské fondy.
Stejný podíl dotací získala Ostrava i na nákup 105 nízkopodlažních autobusů poháněných stlačeným plynem (CNG) a plnicí stanici v celkové hodnotě 768 milionů korun. Z vlastních zdrojů zaplatí 15 procent, zbytek uhradí z evropských fondů. První autobusy vozí cestující od minulého týdne, postupně se přidají další.
„Cílem všech zmíněných investic do modernizace dopravy je její ekologizace a zvýšení komfortu pro cestující. Chystáme i další projekty s přínosem pro životní prostředí,“ uvedl ředitel ostravského dopravního podniku Roman Kadlučka.