Inlinisté si Porubu oblíbili. Koná se tu krom jiného i Světový pohár in-line bruslařů, který byl jedním z důvodů, proč obvod nechal odstranit zpomalovací pásy ze silnice. (Ilustrační snímek)

Inlinisté si Porubu oblíbili. Koná se tu krom jiného i Světový pohár in-line bruslařů, který byl jedním z důvodů, proč obvod nechal odstranit zpomalovací pásy ze silnice. (Ilustrační snímek) | foto: Archiv autorkypro iDNES.cz

Ostrava-Poruba odmítá zaplatit statisíce za zničené zpomalovací pásy

  • 6
Zaplatit 870 tisíc korun žádají ostravský obvod Poruba radní města. Důvodem jsou zpomalovací pásy, které před časem na porubské Hlavní třídě nechala pořídit městská firma Ostravské komunikace a které ale později obvod odstranil. Důvodem byly dle jeho zástupců třeba závody bruslařů, jimž by pásy vadily.

Když se obyvatel Ostravy-Poruby Lumír Cyrus loni v létě obrátil na policii, chtěl vědět, kdo a proč způsobil městu škodu za víc než milion korun.

Upozornil, že porubská radnice na jaře zaplatila asi 300 tisíc za odstranění osmi červených zpomalovacích pruhů u přechodů pro chodce na Hlavní třídě. Za jejich pořízení přitom půl roku předtím zaplatila městská společnost Ostravské komunikace téměř milion.

Šéf porubské policie očekával, že případ odloží, protože se nestal trestný čin. Dopadlo to ale jinak.

"Ohradil jsem se proti postupu porubské policie a případ převzala hospodářská kriminálka. Šetření stále pokračuje," říká Cyrus, který tak na odpovědi stále čeká. Případ odstraněných adhezních pásů ale nyní uzavřeli radní města.

"Jako řádní hospodáři musíme žádat obvod o uhrazení částky 870 tisíc korun za zničený majetek, který je v evidenci města," sdělil primátor Ostravy Petr Kajnar.

I starosta Poruby Lumír Palyza je členem rady města. Požadavek na náhradu škody ho ale velmi zaskočil a nesouhlasí s ním. "Proto jsem nehlasoval," netají Palyza.

Mluvčí Poruby Martin Otipka řekl, že obvod nevidí důvod, proč by měl platit. "Pokud by pásy na silnici zůstaly, nemohl by se tam konat třeba Světový pohár in-line bruslařů, který výrazně financuje město. Kdyby se neuskutečnil, vznikla by městu velká škoda," líčí.

Dodal, že obvod už loni informoval o svém postupu bývalého dopravního náměstka a Ostravské komunikace a letos v lednu i pana primátora. "Nikdo nic nenamítal. Je zvláštní, že město uplatňuje náhradu škody tak pozdě," míní mluvčí.