ČEZ Aréna mění název. Prozatím se jmenuje Ostrava Aréna

ČEZ Aréna mění název. Prozatím se jmenuje Ostrava Aréna | foto: Archiv MF DNES

Ostrava přišla o ČEZ Arénu. Z názvu zmizelo jméno letitého sponzora

  • 36
Sportovní a kulturní hala v Ostravě-Zábřehu, která se od roku 2004 jmenovala ČEZ Aréna, přišla po deseti letech o generálního sponzora. Proto mění název.

Už prvního července z haly zmizel název společnosti ČEZ, která sportovnímu zařízení platila za svou propagaci několik milionů korun ročně. Postupně ale výši příspěvku snižovala a k 30. červnu partnerství ukončila. Omezila také sponzorování řady dalších sportovních hal, závodů i jiných aktivit v zemi.

„Souvisí to s krizí v evropské energetice, která je realitou a dopadá na všechny velké evropské energetické firmy. To se promítá i do snižování nákladů. Na rozdíl od jiných evropských energetik nemusíme prodávat majetek, ale hledat úspory musíme,“ zdůvodnila úspory za reklamu mluvčí firmy ČEZ v Ostravě Marie Páskovská.

„Ale dál podporujeme řadu sportovních i jiných aktivit v regionu, například atletický mítink Zlatá tretra nebo letní hudební festival Colours of Ostrava,“ dodala.

Páskovská nechtěla sdělit, kolik peněz společnost ČEZ za reklamu v názvu haly platila. Podle MF DNES to v minulosti bylo kolem šesti milionů, později mnohem méně.

Komentovat zjištění redakce a upřesnit částku z posledních let odmítl i Jan Kostecký, obchodní ředitel městské společnosti Vítkovice Aréna, která halu provozuje. Oba shodně argumentují, že jde o obchodní tajemství.

Kostecký nicméně řekl, že nyní hledají nového strategického partnera, který by dlouhodobě - minimálně po dobu pěti let - spojil své jméno s názvem arény za částku odpovídající významu akcí, které se tam každoročně konají.

„Minimální délka partnerství je nezbytná, protože nechceme měnit název haly každý rok. Je to nákladné, bude nás to stát až několik set tisíc korun. Navíc nejméně rok až dva trvá, než si lidé na nové jméno zvyknou,“ vysvětluje Kostecký.

Hala zatím ponese název Ostrava Aréna

Najít nového sponzora ale nebude jednoduché. Zatímco dříve se velké firmy předháněly ve snaze mít své jméno v názvu zařízení, ve kterém se konají významné sportovní či kulturní akce, a neváhaly investovat miliony, v poslední době zájem výrazně klesl.

A pokud se firmy o partnerství zajímají, nabízejí mnohem menší sumy. Ty však podle provozovatelů zařízení neodpovídají rozsahu reklamy, kterou za své peníze získají.

„Dokud nenajdeme nového partnera, ponese hala název Ostrava Aréna. Na tom už se shodlo vedení společnosti Vítkovice Aréna s vedením města, které je hlavním akcionářem společnosti Vítkovice Aréna,“ dodal Jan Kostecký s tím, že nový název se na hale objeví později.

Potvrdila to i mluvčí Ostravy Andrea Vojkovská. „Hala v Ostravě-Zábřehu se nově jmenuje Ostrava Aréna. Rada města v působnosti valné hromady souhlasila se změnou názvu od 1. července 2015,“ uvedla.

Podle ní to ale neznamená, že město automaticky pošle ze svého rozpočtu majiteli haly miliony navíc.

„Společnost Vítkovice Aréna bude muset vykrýt ztrátu příjmů od sponzora tržbami z jiných obchodních aktivit, například z pořádání vlastních akcí, marketingových aktivit a podobně,“ říká Vojkovská.