Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ostrava se dočká kvalitních cyklotras nejdřív za 10 až 15 let

  8:15aktualizováno  8:15
Obyvatelé krajské metropole, kteří zatím marně touží po možnosti bezpečně křižovat městem, se možná přece jen dočkají chvíle, kdy přestanou tiše závidět Berlíňanům či cyklistům v jiných západoevropských městech. Také Ostrava už má totiž hotovou koncepci, podle níž chce vybudovat kvalitní síť cyklostezek.

I Ostravané by se měli v budoucnu dočkat cyklostezek skrz celé město. Bude to však nejdříve za deset až patnáct let. Ilustrační foto | foto: Otto Ballon Mierny, MAFRA

"V západní Evropě používají lidé kolo jako dopravní prostředek častěji než hromadnou dopravu. Mají k tomu však podmínky. Začíná to od odkládacích stojanů, umýváren, kde se mohou po cestě vysprchovat, a končí bezpečnými koridory. Podobně by to jednou mělo vypadat i u nás," říká spoluautor Koncepce rozvoje cyklistické dopravy v Ostravě Martin Krejčí.

Kdy se ale Ostravané dočkají? Názory se různí. Například současný primátor Petr Kajnar, který koncepci společně s dalšími radními schválil, odhaduje, že do deseti let.

Krejčí, který se snaží budování cyklostezek ve městě prosadit už 18 let, je střízlivější. "Propojené sítě cyklostezek, které umožní bezpečnou cestu do zaměstnání i do škol, se dočkáme do 15 let," míní.

Podle něj by v roce 2025 měla být Ostrava protkána 411 kilometry cyklostezek. Z toho mělo být hotovo už letos 330 kilometrů, ve skutečnosti je to však jen 200 kilometrů.

Cyklostezky dosud vznikaly jen jako nepropojené úseky

"Problém byl, že v minulosti město přispívalo na budování cyklostezek obvodům, jenže každý měl jiné priority, a tak vznikaly spíš izolované úseky. To už se naštěstí změnilo, důležité cyklostezky bude stavět město," říká Krejčí.

V Ostravě by tak mělo vzniknout pět páteřních cyklotras. Povedou kolem řek Ostravice a Odry a propojí nejlidnatější městské části: Porubu s centrem, Porubu s Jihem a Jih s centrem. Náklady na jejich výstavbu by měly dosáhnout kolem 280 milionů korun.

Kromě investic do stavby nových nebo značení stávajících komunikací je totiž nutné řešit i to, jak umožnit cyklistům bezpečně překonat koleje, rušné křižovatky i jiné bariéry.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Pamětní mince k 750. výročí města Ostravy.
Pamětní medaile vydané k 750. výročí Ostravy rychle mizí

Kdo patří mezi ostravské patrioty či numismatiky, má výjimečnou šanci získat stříbrnou pamětní medaili, kterou Ostrava vydala k letošnímu 750. výročí první...  celý článek

(ilustrační snímek)
Dvanáctiletá dívka poslala intimní fotky muži se sbírkou dětského porna

Vydával se za dvacetiletého mladíka, přes Facebook oslovil dvanáctiletou dívku a následně po ní požadoval fotografie intimních partií. Později si s nezletilou...  celý článek

Policisté pátrají po muži, který se pokusil znásilnit ženu v Ostravě
Žena se ubránila znásilnění na zastávce vymyšlenou chorobou

Neznámý muž se před pár dny v Ostravě pokusil znásilnit čtyřiačtyřicetiletou ženu. Ta ho od činu odradila vymyšlenou nemocí. Z místa činu pak s agresorem...  celý článek

Hledáte maminku v okolí na společné aktivity?
Hledáte maminku v okolí na společné aktivity?

Mnoho podobných jich je na eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.