Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ostrava zkouší čínský elektrobus. Na jedno nabití ujede 250 kilometrů

  9:27aktualizováno  9:27
Ostravané se v těchto dnech mohou svézt na lince 38 z centra do Bartovic krom běžných vozidel i zcela novým čínským elektrobusem BYD. Ostravský dopravní podnik jej testuje jako první v zemi, jeho výsledky pak porovná s vlastními elektrobusy, které na lince jezdí.

Ostrava v roce 2014 zkoušela čínský elektrobus. | foto: ČTK

Technické parametry dvanáctimetrového čínského elektrobusu jsou podle mluvčího dopravního podniku Miroslava Albrechta velice zajímavé.

"Zapůjčený elektrobus má podle parametrů ujet v ideálních podmínkách až 250 kilometrů na jedno nabití. Je vybaven klimatizací a mělo by se do něj vejít i více cestujících než do vlastních elektrobusů, které jsou v Ostravě jako v jediném městě v České republice provozovány na běžných linkách MHD," uvedl Albrecht.

Cestující mohou na testovaný vůz natrefit až do 10. června na lince 38, která jezdí z centra krajského města přes Slezskou Ostravu do Bartovic.

Kabina elektrobusu nezapře jeho čínský původ.

Kabina elektrobusu nezapře jeho čínský původ.

Ředitel dopravního podniku Roman Kadlučka uvedl, že se podnik vedle teoretických úvah snaží i v praxi ověřit použitelnost vozidel s pohonem na baterie v podmínkách každodenní zátěže v ostravském městském provozu.

"Těšíme se na výsledky testování, které nám napoví, o kolik se technologie v této oblasti za poslední období posunula dopředu," řekl Kadlučka.

Albrecht uvedl, že elektrobusy čínské značky BYD (Build Your Dreams) jsou v řádném provozu například v Londýně nebo na nizozemském letišti Amsterdam Schiphol, které si jich pořídilo 35. "Testování proběhlo také v polské Varšavě, slovenském Popradu, Turecku a Rumunsku," dodal mluvčí.

Elektrobusy jsou zatím v ulicích Ostravy ve výrazné menšině. Jak ale přitom už loni na podzim uvedl Roman Kadlučka, v roce 2015 by měly vozy na alternativní pohon tvořit celou třetinu vozového parku dopravního podniku. Spolu s rozšířenými tramvajovými a trolejbusovými tratěmi by měly vytlačit z města dieselové motory (více čtěte zde).

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.